اخبار روز

سم بنکمن فراید چشم دوختن صرافی FTX به شرکت‌های بحران‌زده ماینینگ را تکذیب کرد

سم بنکمن فراید چشم دوختن صرافی FTX به شرکت‌های بحران‌زده ماینینگ را تکذیب کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.5 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

سم بنکمن فراید می‌گوید ماینرهای کریپتو در استراتژی اصلی شرکت نمی‌گنجند و از نظر کسب سود هیچ‌گونه نقطه مشترکی ندارند.

سم بنکمن فراید بنیان‌گذار صرافی رمز ارز FTX گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تلاش این شرکت برای خرید شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال را رد کرد. وی روز شنبه در توییتر توضیح داد: «نمی‌دانم کدام رفتار FTX این حدس و گمان‌ها را تقویت کرده است، اما ما واقعاً به دنبال ورود به این عرصه نیستیم.»

این گمانه‌زنی‌ها پس از مصاحبه روز جمعه بنیان‌گذار FTX با بلومبرگ مطرح شدند. جایی که سم گفت نمی‌خواهد احتمال یک فرصت خوب و قانع‌کننده در صنعت ماینینگ را نادیده بگیرد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد از این نقل‌قول برداشت اشتباه شده باشد. سم بنکمن فراید می‌گوید شرکت وی به ماینرهای بحران‌زده چشم ندوخته و زمینه مشترکی برای افزایش سودآوری بین صرافی‌ها و ماینرها نمی‌بیند.

در سال جاری و با سقوط کریپتو شاهد کاهش شدید درآمد استخراج بیت کوین بودیم. درگیری روسیه و اوکراین نیز باعث افزایش هزینه‌های انرژی شده و تأثیر مخربی بر کار ماینرها می‌گذارد. سودآوری ماینینگ نیز، به پایین‌ترین حد خود رسیده است. سود استخراج بیت کوین به ۰.۰۹۵۶ دلار در روز برای هر تراهش در ثانیه می‌رسد. این رقم نشان‌دهنده کاهش ۸۰ درصدی نسبت به قیمت ۰.۴۶۴ دلاری در اوایل سال ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش بلومبرگ در یک روز ۴ میلیارد دلار وام استخراج بیت کوین پرداخت شده که با توجه به شرایط پیش رو میزان پرداخت این وام‌ها افزایش خواهد یافت. هفته گذشته نیز درآمد کلی استخراج بیت کوین به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۴.۴۰ میلیون دلار کاهش یافت. همه این مسائل باعث شده شرکت‌های ماینینگ با بحران روبرو شده و شایعه خرید آن‌ها توسط افرادی نظیر سم بنکمن فراید بر سر زبان‌ها بیفتد.

منبع: cointelegraph