اخبار روز

قیمت اتریوم برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۸ وارد منطقه «اشباع فروش» شد

قیمت اتریوم برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۸ وارد منطقه «اشباع فروش» شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.57 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

قیمت اتریوم پس از آخرین سقوط شاخص RSI تقریباً ۴۰۰ درصد افزایش یافت. آیا این بار داستان متفاوت خواهد بود؟

تحلیلگران سنتی معتقدند یک دارایی پس از سقوط شاخص RSI به زیر ۳۰ به فروش بیش‌ازحد می‌رسد. علاوه بر این، آن‌ها این افت را فرصتی برای خرید نزولی می‌دانند. زیرا معتقدند سیگنال فروش بیش‌ازحد منجر به تغییر روند معاملات می‌شود. میزان فروش بیش‌ازحد قبلی اتریوم به هفته منتهی به ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ برمی‌گردد که قبل از افزایش قیمت تقریباً ۴ برابری آن بود.

عملکردهای گذشته شاخصی قطعی برای روندهای آینده نیستند. اما آخرین حرکت شاخص RSI به زیر ۳۰ احتمال دستیابی به تغییرات صعودی مشابه، اگر نگوییم به همان اندازه شدید را در آینده افزایش می‌دهد.

فرض کنید اتریوم یک جهش بیش‌ازحد فروش را ثبت کند. سپس چالش فوری اتریوم بازپس‌گیری میانگین نمودار ۲۰۰ هفته‌ای خود خواهد بود که نزدیک به ۱۶۲۰ دلار است. اگر چنین شود، اتریوم حرکت صعودی طولانی‌تری به سمت نمودار ۵۰ هفته‌ای خود یعنی بالای ۲۷۰۰ دلار خواهد داشت که تقریباً ۱۰۰ درصد بیشتر از قیمت امروز است. در غیر این صورت، اتریوم می‌تواند روند نزولی خود برای رسیدن به قیمت ۱۱۲۰ دلار را به عنوان هدف بعدی از سر بگیرد.

قیمت اتریوم در شش روز گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت. بیشترین ضررها بعد از ۱۰ ژوئن رخ داد. یعنی زمانی که وزارت کار ایالات‌متحده گزارش داد که تورم این کشور در ماه مه به ۸.۶ درصد یعنی بالاترین میزان خود از دسامبر ۱۹۸۱ رسیده است.

بالاتر رفتن شاخص تورم این نگرانی را در بین سرمایه‌گذاران تقویت کرد که فدرال رزرو مجبور به افزایش شدیدتر نرخ بهره و کاهش ترازنامه ۹ تریلیون دلاری خود خواهد شد. این امر باعث کاهش تقاضا برای خرید دارایی‌های پرریسک‌تر شد و به سهام بیت کوین و اتریوم آسیب زد.

منبع: cointelegraph