اخبار روز

گلس نود می‌گوید رمز ارزهای دیگر در میانه زیان‌های غیرقابل‌حساب اتریوم محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند

گلس نود می‌گوید رمز ارزهای دیگر در میانه زیان‌های غیرقابل‌حساب اتریوم محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.94 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

گلس نود (Glassnode) شرکت اطلاعاتی بازار رمز ارز می‌گوید علیرغم مشکلات بازار کریپتو، جایگاه خاص بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) همچنان قوی است.

گلس نود در یک تحلیل جدید می‌گوید که سرمایه‌ها به سمت استیبل کوین‌ها سرازیر شده درحالی‌که ارزش دارایی اتریوم در حال حاضر کاذب است. ارزش کل چهار استیبل کوین برتر (USDT، USDC، BUSD و DAI) هم‌اکنون ۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار اتریوم پیشی گرفته‌اند.

سقف کل ارزش چهار استیبل کوین برتر قبلاً و در چندین نوبت از سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ۵۰ درصد از ارزش بازار اتریوم رسیده بود. بااین‌حال این اولین باری است که ارزش کلی آن‌ها تا این حد از اتریوم پیشی می‌گیرد.

این گزارش اشاره می‌کند که علاقه‌مندی جدید به استیبل کوین‌ها در کاهش ارزش اتریوم نهفته است. افزایش چشمگیر استفاده از استیبل کوین‌هایی مانند USD به عنوان واحد دارایی از عوامل این پدیده می‌باشد. استیبل کوین‌ها هم‌اکنون بر اساس ارزش کلی، سه دارایی از شش دارایی دیجیتال برتر بازار را شامل می‌شوند.

گلس نود اشاره می‌کند که اگرچه همه استیبل کوین‌ها روی بلاکچین اتریوم ارائه نمی‌شوند اما داده‌ها نشان می‌دهند که فعالان بازار رویکرد کاهش ریسک را در پیش گرفته‌اند. زیرا تقاضا برای نقدینگی دلاری در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است.

این رویداد نشان می‌دهد که اختلاف بین ارزش وثیقه ارز دیجیتال و استیبل کوین‌ها افزایش می‌یابد. کاهش اخیر قیمت اتریوم نشان می‌دهد درصد قابل‌توجهی از دارندگان این ارز دیجیتال با ضررهای قابل‌توجه و بی‌سابقه در چهار سال گذشته روبرو هستند.

این بدان معناست که دارایی قوی‌ترین و طولانی‌ترین سرمایه‌گذاران اتریوم نیز هم‌اکنون در معرض سقوط بیشتری قرار دارد. گلس نود گزارش خود را با ارجاع به چرخه‌های تاریخی ارزهای دیجیتال به پایان می‌رساند و می‌گوید: «نوآوری اولیه باعث افزایش قیمت کاذب می‌شود.»

منبع: dailyhodl