اخبار روز

مدیرعامل بایننس: CBDCها هیچ تهدیدی برای ارزهای دیجیتال نیستند

مدیرعامل بایننس: CBDCها هیچ تهدیدی برای ارزهای دیجیتال نیستند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.07 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس می‌گوید فضا برای CBDCها و ارزهای دیجیتال وجود دارد. او همچنین CBDCها را تهدیدی برای شرکت خود نمی‌داند.

بر اساس شواهد مدیرعامل بایننس موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ملایم‌تر کرده است. او در نشست وب لیسبون در مورد CBDCها و نقش آن‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

مدیرعامل بایننس گفت که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی فناوری بلاکچین را تایید می‌کنند. همچنین باعث جلب اعتماد افراد بیشتری به صنعت ارزهای دیجیتال می‌شوند.

سال گذشته مدیرعامل بایننس در مورد CBDCها گفته بود که آن‌ها هرگز آزادی مشابه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را ارائه نخواهند داد.

بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان برای تحقیق، آزمایش و استقرار ارزهای دیجیتال خود رقابت می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز چین را پیشرو در این رقابت می‌دانند.

با این حال، یک ارز دیجیتال قابل برنامه‌ریزی به بانک‌های مرکزی کنترل بی‌سابقه‌ای بر روی گروه‌هایی از شهروندان می‌دهد که پول را برای چه چیزی خرج می‌کنند.

خبرگزاری‌ها گفته بودند که شهروندانی که خواهان دخالت کمتر دولت در زندگی مالی خود هستند، ممکن است با CBDCها مشکل پیدا کنند.

پیتر ایمانویلسن مفسر سیاسی، نگرانی‌های خود را در مورد کنترل دولت‌ها بر امور مالی مردم اعلام داشت و آن را کمونیسم جهانی نامید. او گفت که یک CBDC مرتبط با شناسه دیجیتال می‌تواند برای سرکوب مخالفان استفاده شود.

بر اساس گزارش‌ها، ترکیه نیز یکی از کشورهایی است که قصد راه‌اندازی CBDC مرتبط با شناسه دیجیتال را در سال ۲۰۲۳ دارد.

همچنین در حال حاضر ۱۵ کشور از جمله چین، قزاقستان، تایلند، عربستان سعودی و روسیه در حال اجرای آزمایشی CBDC هستند.