اخبار روز

وزیر دارایی ترکیه به‌طور مجازی با مؤسس صرافی ارز دیجیتال بایننس دیدار کرد

وزیر دارایی ترکیه به‌طور مجازی با مؤسس صرافی ارز دیجیتال بایننس دیدار کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.01 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

نورالدین نباتی، وزیر دارایی ترکیه، برگزاری یک جلسه مجازی با چانگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال بایننس را تائید کرد. نباتی اظهار داشت که این جلسه حول محور اکوسیستم بلاکچین و ارزهای دیجیتال بود. اگرچه هر دو طرف به جزئیات جلسه اشاره‌ای نکردند، اما ترکیه به‌عنوان خانه بسیاری از مشتریان بایننس شناخته می‌شود.

داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل سیمیلار وب (Similarweb) نشان می‌دهد که ترکیه منبع ترافیک شماره یک بایننس در جهان به شمار می‌رود. ترکیه درعین‌حال بر روی قوانین مربوط به رمز ارزها نیز کار می‌کند.

این جلسه تنها چند ماه پس‌ازآن برگزار شد که صرافی ارز دیجیتال بایننس با افتتاح یک مرکز خدمات مشتریان، ردپای خود را در ترکیه گسترش داد. بایننس می‌گوید این مرکز با پشتیبانی ۲۴ ساعته از طریق اپلیکیشن خود به مشتریان ترک خدمات ارائه می‌دهد. این مرکز بخشی از آزمایش‌های بایننس است و در صورت موفقیت آن احتمالاً شاهد افتتاح مراکز مشابهی در سایر مناطق جهان خواهیم بود.

به‌طورکلی، ترکیه جزء کشورهایی است که علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال دارد. شهروندان ترک برای مقابله با تورم سرسام‌آور در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مقامات ترکیه در دسامبر سال گذشته بایننس را به دلیل عدم رعایت مقررات جدید به پرداخت جریمه حداکثر ۷۵۰.۰۰۰ دلاری محکوم کردند. در آن زمان، این جریمه در نوع خود اولین مورد به‌حساب می‌آمد. بایننس به عدم ارائه اطلاعات مشتریان مرتبط با پولشویی مطابق با قوانین جدید ترکیه متهم شده بود. مشکلات بایننس در ترکیه منعکس‌کننده مشکلات این صرافی در سایر حوزه‌های قضایی است. این حواشی به دلیل عدم اجرای اقدامات سخت‌گیرانه برای مهار پولشویی و سایر خطرات مربوط به ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که صرافی ارز دیجیتال بایننس ظاهراً برای شستشوی بیش از ۲.۳ میلیارد دلار از وجوه غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته است.