اخبار روز

مدیرعامل سابق شرکت ورشکسته سلسیوس به نقض قوانین متهم شد

مدیرعامل سابق شرکت ورشکسته سلسیوس به نقض قوانین متهم شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.71 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

محققان کمیسیون معاملات آتی کالا به این نتیجه رسیدند که شرکت ورشکسته سلسیوس، همراه با مدیرعامل سابق آن، مقررات آمریکا را نقض کرده‌اند.
این نتیجه‌گیری به دنبال یک تحقیق فشرده در مورد عملیات‌های شرکت قبل از فروپاشی است. همچنین نقطه عطف مهمی در نظارت بر کسب‌وکارهای ارز دیجیتال در آمریکا بوده و چالش‌های پیش روی این صنعت را نشان می‌دهد.
بنابراین اگر اکثر اعضای کمیسیون‌ موفق باشند، آژانس می‌تواند در اسرع وقت در دادگاه فدرال پرونده تشکیل دهد. این کمیسیون گفت که شرکت ورشکسته سلسیوس سرمایه‌گذاران را فریب داده و در سازمان نظارتی ثبت‎نام نکرده است.
بر اساس خبرها، علاوه‌بر کمیسیون معاملات آتی کالا، دادستان‌ها نیز در حال تحقیق در مورد شرکت ورشکسته سلسیوس هستند. با این حال، هیچ یک از این نهادها، از جمله نمایندگان شرکت و ماشینسکی هیچ نظری در مورد تحقیقات مطرح نکرده‌اند.
در ۵ ژانویه نیز دادستان کل نیویورک شکایتی را علیه الکس ماشینسکی تنظیم کرد. دادستان او را به فریب دادن سرمایه‌گذاران و ایجاد خسارات مالی بالغ بر میلیاردها دلار متهم نمود.
با این حال، ماشینسکی می‌گوید که پیشنهادات شرکت را نمی‌توان اوراق بهادار در نظر گرفت. زیرا آن‌ها همیشه نرخ بهره ثابتی را بدون توجه به عملکرد شرکت ارائه می‌دادند.
شرکت ورشکسته سلسیوس در طول سال‌های اخیر محبوبیت قابل توجهی به دست آورده بود. این شرکت وام‌ها و نرخ‌های بهره بالا برای سپرده‌های ارز دیجیتال ارائه می‌کرد.
با این حال، سقوط توکن TerraUSD و زمستان بازار ارزهای دیجیتال منجر به خروج تعداد زیادی از مشتریان شد. این شرکت علی‌رغم انکار مشکلات، سرانجام در ژوئن ۲۰۲۲ برداشت وجوه کاربران را متوقف کرد و یک ماه بعد درخواست ورشکستگی فصل یازده داد.
کمیسیون معاملات آتی کالا اخیرا نیز از صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس و کوین بیس به دلیل نقض قوانین شکایت کرده بود.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: