اخبار روز

ممنوعیت تورنادو کش باعث دوقطبی شدن جامعه ارزهای دیجیتال می‌شود

ممنوعیت تورنادو کش باعث دوقطبی شدن جامعه ارزهای دیجیتال می‌شود
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.16 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) طی حکمی ممنوعیت تورنادو کش را اعلام کرد. این اقدام آن‌ها باعث دوقطبی شدن جامعه ارزهای دیجیتال شده‌است.

پروتکل Tornado Cash اجازه می‌دهد تا کاربران با استفاده از کیف پول خود، برخی از ارزهای دیجیتال را ارسال کنند. طراحی این پروتکل به صورتی بوده که رمزنگاری کاربر با مجموعه‌ای از رمزارزهای کاربران دیگر در یک قرارداد هوشمند ترکیب می‌شود.

برخی معتقدند ممنوعیت تورنادو کش نشان‌دهنده اقدامات نظارتی گسترده‌تر در آینده است. ولی برخی دیگر این تصمیم OFAC را یک گام مثبت تلقی می‌کنند.

بسیاری از کاربران کریپتو از این اقدام OFAC و عواقب آن می‌ترسند. درحالی‌که جامعه می‌داند که برخی افراد به دنبال استفاده از Tornado Cash برای پول‌شویی هستند.

Muneeb Ali، یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم BTC Stacks، با این اقدام مخالف بود. او ادعا کرد که این فهرست تحریم برای مردم طراحی شده است، نه ابزارهای فناوری.

Adriano Feria از طرفداران اتریوم، در صفحه توییتر خود نوشت:

“آنها علیه بیت کوین نیز توطئه کرده و با روایت‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، و حاکمیتی، جلوی استخراج بیت کوین را نیز خواهند گرفت.”

اما گویا همه از ممنوعیت تورنادو کش ناراحت نخواهند شد.

Ryan Selkis بنیان‌گذار Messari، با این موضوع موافقت کرد. او نوشت که عدم احترام به حریم خصوصی را دوست ندارد. Ryan Selkis افزود که نگران به سرقت رفتن سرمایه خود توسط هکرها نیز است.

Jake Chervinsky ، رئیس سیاست در انجمن بلاکچین، نوشت.

” ممنوعیت تورنادو کش برای دنیای ارزهای دیجیتال مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.”