اخبار روز

مهلت ثبت‌نام برای بازپرداخت وجوه مشتریان صرافی مت گاکس تمدید شد

مهلت ثبت‌نام برای بازپرداخت وجوه مشتریان صرافی مت گاکس تمدید شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.64 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

در اطلاعیه‌ای نوبواکی کوبایاشی، مدیرعامل صرافی مت گاکس اظهار داشت که مهلت اعلام شده قبلی برای انتخاب بازپرداخت تا ۱۰ مارس تمدید شده است.
بنابراین طلبکاران صرافی Mt.Gox زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری در مورد روش بازپرداخت و اطلاعات حساب خود خواهند داشت.
کوبایاشی همچنین از طلبکاران خواست تا قبل از مهلت جدید مراحل ثبت نام را تکمیل کنند. او افزود کسانی که موفق به تکمیل انتخاب خود نشدند غرامت دریافت نخواهند کرد یا مجبور خواهند شد مدارک اضافی را به دفتر مرکزی شرکت ارایه دهند.
این اطلاعیه همچنین تصریح کرد که افرادی که قبلا این فرآیند را تکمیل نموده‌اند، نیازی به انجام مجدد آن ندارند. علاوه بر این از کسانی که قبلا این فرآیند را کامل کرده‌اند، خواست که از انجام هرگونه تجدیدنظر در ثبت‌نام خودداری نموده تا روند تایید آسان‌تر شود.
همچنین این اقدام مهلت توزیع را نیز تحت تاثیر قرار داد. زیرا طلبکاران باید برای دریافت غرامت بیشتر منتظر بمانند. زیرا مهلت بازپرداخت از ۳۱ جولای به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ تغییر پیدا کرد.
لازم به ذکر است که صرافی مت گاکس در سال ۲۰۱۴ پس از از دست دادن ۸۵۰۰۰۰ بیت کوین به دست هکرها، ورشکسته شد. از آن زمان، این شرکت روی نحوه بازپرداخت مشتریان آسیب دیده کار می‌کند.
ارزش بیت کوین دزدیده شده از صرافی مت گاکس در زمان وقوع حادثه ۴۷۳ میلیون دلار بود. اما ارزش دارایی‌ها به قیمت فعلی بیش از ۱۴ میلیارد دلار است. با این حال، متولی ۸۵۰۰۰۰ بیت کوین به طلبکاران پرداخت نمی‌کند زیرا صرافی نمی‌تواند دارایی های سرقت شده را بازیابی نماید.
با این حال احتمالا طلبکاران بیش از ۱۴۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش حدود ۲.۳ میلیارد دلار دریافت کنند.