اخبار روز

پنهان کردن میلیاردها دلار اتریوم از طریق تورنادو کش

پنهان کردن میلیاردها دلار اتریوم از طریق تورنادو کش
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.86 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

معامله گران ارزهای دیجیتال برای پنهان کردن میلیاردها دلار اتریوم در شش ماه اول سال، به سرویس تورنادو کش متکی بودند.

تورنادو کش یک میکسر ارز دیجیتال است که بر روی بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده‌است. این میکسر ردیابی تراکنش‌های ناشناس را بسیار دشوار می‌کند. میکسر صدها و هزاران تراکنش را دریافت و این تراکنش‌ها قبل از انتقال به یک کیف پول مخلوط می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر تورنادو کش به کاربران اجازه می‌دهد ارز خود را به یک آدرس واریز و از آدرس دیگری برداشت کنند.

طبق گزارش‌ها کاربران در نیمه اول سال حدود ۹۵۵۲۷۷ اتریوم به ارزش ۲.۴۴ میلیارد دلار را به تورنادو کش واریز شد. درحالی‌که تنها ۸۹۲۵۷۳ اتریوم را از میکسر برداشت کردند. کارشناسان ارقام برداشت و سپرده را به حوادث معمول پولشویی نسبت می‌دهد. این نشان می‌دهد معامله‌گران از تورنادو کش برای پنهان کردن میلیاردها دلار اتریوم استفاده می‌کنند.

بااین‌حال، شرکت امنیتی بلاکچین Chainalysis گفت تورنادو کش از سال ۲۰۱۹ بارها برای پنهان کردن میلیاردها دلار اتریوم مورداستفاده قرار گرفته است. به‌عنوان‌مثال این میکسر بیش از ۷.۶ میلیارد دلار اتریوم دریافت کرده و تنها ۲۸.۲ درصد این وجوه از سوی نهادهای قانونی تحریم شده‌اند. این ارقام نشان می‌دهد که این پروتکل حدود ۲.۱۴ میلیارد دلار تراکنش‌های غیرقانونی را در سه سال پردازش کرده‌است.

تورنادو کش اخیراً در سرفصل اخبار بوده است. در اوایل ماه جاری، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده تورنادو کش را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت این پروتکل از سال ۲۰۱۹ برای شستشوی ارزهای دیجیتال و پنهان کردن میلیاردها دلار اتریوم استفاده شده است.