اخبار روز

پیشرفت چشمگیر کریپتو و آینده اتریوم تا سال ۲۰۳۲

پیشرفت چشمگیر کریپتو و آینده اتریوم تا سال ۲۰۳۲
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.29 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

ویتالیک بوترین خالق اتریوم یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول برگزار کرد. او در این کنفرانس درباره فناوری ZK-Rollup و همچنین چالش‌های آینده اتریوم صحبت کرد. بوترین ادامه داد ما باید تا سال ۲۰۳۲ شاهد پیشرفت بزرگ کریپتو باشیم.

بوترین همچنین دیدگاه خود مبنی بر اینکه ZK-Rollup احتمالاً سلاح مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم خواهد بود را تکرار کرد. Zero-knowledge Rollupیا ZK-Rollup یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم است. این فناوری بلا‌کچین‌ها را قادر می‌سازد تا تراکنش‌ها را سریع‌تر و ارزان‌تر اعتبارسنجی کنند.

خالق اتریوم در ادامه گفت که یکی از چالش مهم آینده اتریوم محاسبات کوانتومی خواهدبود. او در ادامه به صحبت راجع به آینده اتریوم و چالش‌های بزرگ پیش روی آن پرداخت.

بوترین افزود که دهه آینده برای فناوری بلاکچین بسیار مهم خواهد بود. او گفت: به نظر من در ۱۰ سال آینده باید شاهد پیشرفت بزرگ کریپتو باشیم. وی گفت باید برخی از پروژه‌ها که امروز روی بستر اتریوم کار می‌کنند، در ادامه از ZK-Rollup استفاده کنند.

او همین‌طور به صحبت در مورد مشکلات ساخت ZK-Rollup پرداخت. بوترین گفت این فناوری در درازمدت از Optimistic Rollup شکست می‌خورد. به عقیده او ساخت ZK-Rollup دشوار است.

خالق اتریوم در مورد چگونگی عملکرد یک اتریوم کامل در آینده نیز صحبت کرد. او اظهار داشت اتریوم در آینده دیگر نیازی به تغییر نداشته باشد. بوترین افزود آینده اتریوم چشمگیر خواهدبود.

بوترین هشدار داد که اتریوم باید در آینده‌ای دور به تحولات محاسبات کوانتومی توجه کند. برخی از متخصصان حوزه کریپتو معتقدند که محاسبات کوانتومی می‌تواند پل‌های زنجیره‌ای را از بین ببرد. اما بوترین با این دیدگاه مخالف است.

به عقیده او اتریوم برای محافظت از خود در برابر حملات محاسباتی کوانتومی در آینده نیاز به ارتقاء دارد. اما احتمالاً این اتفاق در دهه‌های آینده رخ خواهدداد.