اخبار روز

ویتالیک بوترین: متاورس متا دچار مشکل خواهد شد

ویتالیک بوترین: متاورس متا دچار مشکل خواهد شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.88 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

به نظر بوترین، متاورس (Metaverse) یک مفهوم تعریف‌نشده باقی مانده است. بنابراین شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک برای ساخت آن با مشکل مواجه خواهند شد. ویتالیک بوترین می‌گوید فیس‌بوک و دیگر شرکت‌های متصدی ساخت متاورس در تلاش‌های خود ناموفق خواهند بود. او هرگونه تلاش‌های شرکتی مانند ایجاد متاورس متا را موفق نمی‌داند. ویتالیک بوترین به دلیل شخصیت صریح خود شناخته می‌شود. او درباره NFT، سقوط بازار، اتریوم و سایر رمز ارزها اظهارنظر می‌کند، اما به‌ندرت در مورد متاورس حرفی زده است.

اگرچه متاورس هنوز یک مفهوم مبهم است، اما برای اشاره به اینترنت نسل بعدی استفاده می‌شود که در آن کاربران می‌توانند در دنیای مجازی همه‌جانبه با دیگران کار، بازی و ارتباط برقرار کنند. اعتقاد بر این است که عناصر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، فناوری بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال در متاورس جمع خواهند شد. نسخه‌های موفق بازی‌های آنلاین نقش‌آفرینی مانند فورتنایت به‌عنوان نمونه‌های اولیه دنیای متاورس توصیف شده‌اند. اما در سال‌های اخیر بازی‌های کریپتویی بومی بلاکچین مانند دیسنترالند و سندباکس در استقبال از فضای متاورس موفق بوده‌اند.

فیس‌بوک با تغییر نام خود به متا نشان داد که به ساخت متاورس متعهد شده است. اما آخرین گزارش درآمدی آن نشان می‌دهد که با موفقیت فاصله زیادی دارد. بدون شک برجسته‌ترین شرکتی که تا به امروز به متاورس علاقه نشان داده متا است. شرکت مادر فیس‌بوک در اواخر سال گذشته برای نشان دادن تعهد متاورسی خود به متا تغییر نام داد.

اما مارک زاکربرگ اخیراً اعلام کرد بازوی متاورس این شرکت یعنی رئالیتی لبز، ضرری ۱۱ رقمی را ثبت کرده است. به نظر می‌رسد اوضاع برای متاورس متا خیلی خوب پیش نمی‌رود و ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری در گزارش درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نشانگر این واقعیت است. به‌عبارت‌دیگر و بر اساس اعداد و ارقام، شرکت متا برای اثبات اشتباه خالق اتریوم هنوز راه درازی در پیش دارد.