اخبار روز

کاهش کلی ارزش بازار ارزهای دیجیتال؛ بیت کوین به زیر ۲۶ هزار دلار سقوط می‌کند

کاهش کلی ارزش بازار ارزهای دیجیتال؛ بیت کوین به زیر ۲۶ هزار دلار سقوط می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.62 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

افزایش تورم، سقوط سهام فناوری و محیط پر ریسک بازار، بیت کوین را به پایین‌ترین سطح ۱۲ ماهه اخیر خود رسانده و سایر سکه‌ها نیز سقوط کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران سهام و ارزهای دیجیتال طی ماه گذشته به‌وضوح بیان کرده‌اند که ما در یک محیط پر ریسک قرار داریم. بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال پیشرو همگی در آخر هفته سقوط بیشتری کردند و سودهای خفیف هفته قبل را از بین بردند. بر اساس گزارش‌ها، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال به ۱.۰۳ تریلیون دلار کاهش یافته و این کاهش تنها در ۲۴ ساعت گذشته به میزان ۷.۵ درصد بوده است.

بیت کوین در هفت روز گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته و به زیر ۲۶.۰۰۰ دلار رسیده که پایین‌ترین نقطه آن در سال ۲۰۲۲ و در ۱۲ ماه گذشته بوده است. ارز دیجیتال اتریوم نیز در هفته گذشته ۲۸ درصد کاهش داشت. البته فقط بیت کوین و اتریوم کاهشی نبودند بلکه تمامی ۲۰ سکه برتر بازار نیز طی هفت روز گذشته روندی نزولی داشته‌اند.

بازار رمز ارز در تمام طول سال ۲۰۲۲ و پس از یک روند صعودی عظیم در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ثابت به نظر نمی‌رسد. اما زمستان کنونی کریپتو به‌طورجدی در هفته اول ماه مه آغاز شد. زمانی که سکه‌های اصلی همراه با بازار سهام سقوط کردند و سپس اکوسیستم ترا و لونا در آتش سوختند.

از آن زمان، سهام فناوری به روند نزولی خود ادامه داده و ارزهای دیجیتال با سقوط بیشتری دست‌به‌گریبان بوده‌اند. این سقوط در هفته گذشته و همراه با انتشار شاخص‌های اقتصادی ماه مه تشدید شد. شاخص‌هایی که نشان دادند قیمت کالاهای مصرفی در آمریکا نسبت به ماه مه ۲۰۲۱ به میزان ۸.۶ درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است که ایالات‌متحده از سال ۱۹۸۱ چنین تورمی به خود ندیده بود.

منبع: decrypt.co