اخبار روز

کاهش ۷۴ درصدی ارزش میم کوین گروک

کاهش ۷۴ درصدی ارزش میم کوین گروک
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.79 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

در روزهای گذشته بازار ارزهای دیجیتال شاهد اتفاقات زیادی بوده است. اخیرا میم کوین گروک که ظاهرا از ربات هوش مصنوعی ایلان ماسک الهام گرفته شده بود، حدود ۷۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در ۱۳ نوامبر محقق بلاکچین ZachXBT از طریق پستی در شبکه اجتماعی ایکس در مورد اصالت این توکن ابراز نگرانی کرد. او مدعی شد که توسعه‌دهنده این ارز دیجیتال قبلا توکن‌هایی کلاهبرداری دیگری نیز ساخته است.

این افشا سپس باعث کاهش سریع ارزش میم کوین گروک شد و قیمت آن از ۰.۰۲۷ دلار به ۰.۰۰۷ دلار در عرض ۵ ساعت سقوط کرد.

سپس ZachXBT گفت که تیم این توکن برای بازگشت اعتماد کاربران حدود ۱.۷ میلیون دلار گروک را سوزانده است تا عرضه توکن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

میم کوین گروک پس از انتشار به دلیل ارتباط با ایلان ماسک، کارآفرین مشهور و مدیرعامل شرکت‌های جمله تسلا و اسپیس ایکس مورد توجه قرار گرفت. بااین‌حال، ایلان ماسک بارها گفته است که هیچ یک از شرکت‌های او از جمله ایکس ای آی هرگز توکن‌های ارز دیجیتال ایجاد نمی‌کنند. این موضوع عدم ارتباط بین ایلان ماسک و ارز دیجیتال گروک را نشان می‌دهد.

همچنین کاهش شدید ارزش سکه میم کوین گروک به دنبال اتهامات کلاهبرداری خطرات موجود در بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند. در حالی که میم کوین ‌ها می‌توانند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند، اما مستعد نوسانات و خطرات زیادی هستند.

از همین رو سرمایه‌گذاران باید پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارز دیجیتال تحقیقات کاملی انجام دهند و از صحت و اعتبار آن مطمئن شوند.