اخبار روز

گروه لازاروس ۶۳.۵ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شده را جابجا کرد

گروه لازاروس ۶۳.۵ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شده را جابجا کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.6 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

گروه لازاروس مستقر در کره شمالی ۶۳.۵ میلیون دلار از وجوهی را که از هک پل هارمونی به سرقت برده بود، منتقل کرده است. این گروه همچنان به استفاده از روش‌های جدید برای سوءاستفاده و غارت بخش آسیب‌پذیر دیفای ادامه می‌دهد.
بر اساس گزارش‌ها گروه لازاروس وجوه را از طریق پلتفرم Railgun در سه صرافی مختلف منتقل کرده است.
همچنین بیش از ۳۵۰ هزار آدرس مرتبط با انتقال ۴۱۰۰۰ اتریومی وجود دارد که در ۱۳ ژانویه انجام شد. البته این رقم کوچکی در کل مجموعه سرقت‌های گروه لازاروس است که تنها در سال ۲۰۲۲ به حدود ۶۲۰ میلیون دلار می‌رسد.
این گروه همچنین مسئول هک پل رونین بود که طی آن ۶۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت. چنین حوادثی باعث شده که دولت‌ها و پلتفرم‌های ارز ‌دیجیتال توجه بیشتری به امنیت خود داشته باشند.
همچنین دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این گروه هکری کره شمالی به زودی حملات خود را متوقف خواهد کرد. نهادهای ارزهای دیجیتال نیز نسبت به تکرار سال ۲۰۲۲ نگران هستند، در حالی که دولت‌ها در مورد تمرکز خود را بر تحریم‌ها در این حوزه گذاشته‌اند.
شرکت امنیت سایبری کسپرسکی اخیرا فاش کرد که گروه لازاروس وب‌سایت‌های جعلی را برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها ایجاد کرده است. به گفته کسپرسکی این گروه از بدافزارها برای حمله به عناصر مختلف شرکت‌ها در این صنعت استفاده می‌کند.
گزارش‌های مربوط به حمله کره شمالی در این حوزه به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. بنابراین این صنعت برای محافظت بهتر خود را تقویت می‌کند. لازم به ذکر است که کره شمالی از منابع مالی هک ارز دیجیتال برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای استفاده می‌کند.