اخبار روز

۶۵ درصد از بیت کوین عرضه شده در ۱۲ ماه گذشته جابجا نشده‌است

۶۵ درصد از بیت کوین عرضه شده در ۱۲ ماه گذشته جابجا نشده‌است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.9 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

به گواه منابع و آمار ۶۵ درصد از بیت کوین عرضه شده در یک سال گذشته جابجایی نداشته‌اند. جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از ۱۹۱۰۰۰۰۰ بیت کوین وجود دارد. همین‌طور زمانی که بلاک‌های جدید استخراج می‌شوند، این عدد تقریباً هر ۱۰ دقیقه تغییر می‌کند. در حال حاضر، هر بلوک جدید ۶.۲۵ بیت کوین را به چرخه اضافه می‌کند.

هزینه‌های استخراج بیت کوین زمانی که عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون برسد از بین می‌رود. بنابراین ماینرها احتمالاً فقط از کارمزد پردازش تراکنش، درآمد کسب خواهند کرد.

این تصور که یک بازار فعال سالم است، همیشه درست نیست. درعین‌حال میزان فعالیتی که در یک شبکه می‌بینیم بدون شک می‌تواند نشان‌دهنده پایداری شبکه باشد. به‌عنوان‌مثال ۶۵ درصد از بیت کوین عرضه شده در یک سال گذشته تغییری نکرده‌است.

طبق داده‌های Glassnode، افت قیمت بیت کوین بر اکثریت عرضه در گردش آن تأثیری نداشته‌است. این یک افزایش قابل‌توجه نسبت به عرضه‌ای است که حداقل در دو سال گذشته فعال نبوده است.

داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که ۸.۵۵ میلیون بیت کوین عرضه شده یعنی ۴۵ درصد آن در دو سال گذشته جابه‌جا نشده است. همین‌طور ۷.۲۲ میلیون بیت کوین عرضه شده یا ۳۸ درصد از عرضه در گردش آن در سه سال گذشته جابه‌جا نشده است.

با مطالعه بیشتر متوجه می‌شویم که در پنج سال گذشته نیز همین قضیه برای بیت کوین عرضه شده برقرار بوده‌است.

این قضیه یک روند جالب را نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سکه‌های خود را در بازارهای گاوی ارزهای دیجیتال نگه می‌دارند. رالی ATH بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ سهم بیت کوین‌های نگهداری شده در بیش از یک سال را کاهش نداده است.