اخبار روز

میزان هودل کردن بیت کوین شبیه بازارهای نزولی قبلی است

میزان هودل کردن بیت کوین شبیه بازارهای نزولی قبلی است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.19 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر به ۲۲.۰۰۰ دلار می‌رسد. گلس‌نود می‌گوید این یعنی حدود ۴۵ درصد از دارندگان این رمز ارز به هودل کردن بیت کوین روی آورده‌اند. کاهش عرضه بیت کوین حداقل در سه ماه اخیر شباهت زیادی به پایین‌ترین سطوح بازار بیت کوین در تاریخ دارد.

طبق گزارش گلس‌نود بیش از ۸۰ درصد از کل ثروت دلاری سرمایه‌گذاری شده در بیت کوین حداقل برای سه ماه دست نخورده باقی مانده است. بنابراین عرضه بیت کوین غیرفعال است و دارندگان تمایلی به خرج کردن در قیمت‌های پایین‌تر ندارند. پس به هودل کردن بیت کوین متوسل می‌شوند.

قیمت بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ نسبت به رکورد تاریخی خود یعنی ۶۹,۰۴۴ دلار تقریباً ۷۰ درصد کاهش یافته است. قیمت کنونی حدود ۴۵ درصد از دارندگان بیت کوین را با ضرر مواجه می‌کند. بر اساس نمودار گلس‌نود، در بازارهای نزولی سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ نیز شاهد هودل کردن بیت کوین بودیم. تحقیقات کوین‌بیس نیز نشان می‌دهد که فروش‌های اخیر بیت کوین تقریباً فقط توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت صورت گرفته است. بنابراین دارندگان بلندمدت بیت کوین به عدم صعود بازار متقاعد نشده‌اند.

دارندگان بلندمدت بیت کوین حدود ۷۷ درصد از کل عرضه این سکه را در اختیار دارند. این یک شاخص احساسات مثبت است. زیرا احتمال کمتری دارد که دارندگان بلندمدت بیت کوین در دوره‌های آشفته بازار دست به فروش بزنند.

تحلیلگران گلس‌نود می‌گویند بازار بیت کوین در اوایل این ماه تقریباً شاهد پاک‌سازی کامل گردشگران بیت کوین بود. فعالیت شبکه بیت کوین نیز با عمیق‌ترین سطوح بازار نزولی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شباهت دارد. تعداد آدرس‌ها و نهادهای فعال نیز از نوامبر ۲۰۲۱ روند نزولی داشته که از عدم تعامل یکسان سرمایه‌گذاران جدید و قدیمی با شبکه بیت کوین حکایت دارد. اما تعداد آدرس‌های غیر صفر بیت کوین در بالاترین حد خود یعنی ۴۲,۵۳۰,۶۵۲ قرار دارد.