اخبار روز

۷۲ سکه از ۱۰۰ سکه برتر با سقوط ۹۰ درصدی یا بیشتر روبرو شده‌اند

۷۲ سکه از ۱۰۰ سکه برتر با سقوط ۹۰ درصدی یا بیشتر روبرو شده‌اند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.4 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

اکثریت قریب به‌اتفاق ارزهای دیجیتال بیش از ۹۰ درصد نسبت به نقطه اوج خود افت کرده‌اند، اما یک گروه اصلی از رمز ارزها موفق شده‌اند جلوتر از این گروه باقی بمانند.

۹ ارز دیجیتال از ۱۰ رمز ارز برتر کنونی در طول رکود فعلی کمتر از ۹۰ درصد کاهش یافته‌اند. بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، ۷۰.۳ درصد از بالاترین قیمت خود در نوامبر یعنی ۶۹.۰۰۰ دلار کاهش یافته است. رتبه دوم به اتریوم اختصاص دارد که با کاهش ۷۸ درصدی از بالاترین قیمت خود یعنی ۴.۸۷۸ دلار روبرو بوده است.

سایر ارزهای دیجیتال برتر ده‌گانه به‌استثنای سه استیبل کوین USDT، USDC و BUSD شامل بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و پولکادات (DOT) بین ۶۸ تا ۸۸ درصد کاهش یافته‌اند. ریپل (XRP) نیز رکورددار بوده و با کاهش ۹۰.۵۶ درصدی مواجه شده است.

به نظر می‌رسد توکن‌های صرافی‌های مستقل با کاهش میانگین ۶۸.۳ درصدی بهتر از بسیاری بخش‌های دیگر بازار عمل می‌کنند. بهترین عملکرد را توکن لئو (LEO) دارد که تنها ۳۸.۸۷ درصد کاهش یافته و از ۱۳ ژوئن شاهد خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر بوده است.

بسیاری از ارزهای دیجیتال، بخش بزرگ ضرر خود را در هفته گذشته تجربه کرده‌اند. زیرا ارزش کل بازار کریپتو با ۲۴ درصد کاهش از ۱.۳ تریلیون دلار به ۹۹۶ میلیارد دلار رسیده است. در آن زمان، بیت کوین نیز با کاهش حدود ۳۵ درصدی از ۳۰.۵۰۰ دلار به ۲۰.۲۱۶ دلار در ۱۵ ژوئن کاهش یافت.

وضع بازار از زمانی که فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره را برای مبارزه با تورم ۷۵ واحد افزایش می‌دهد، بدتر هم شده است. علاوه بر این، استیبل کوین‌ها نیز علیرغم ثبات ذاتی خود از سقوط مصون نبوده‌اند. بسیاری از استیبل کوین‌ها از سال ۲۰۱۸ بین ۱۰ تا ۳۰ درصد نوسان قیمت داشته‌اند.

منبع: cointelegraph