اخبار روز

ارتقا کاردانو و هارد فورک واسیل بالاخره راه‌اندازی شد

ارتقا کاردانو و هارد فورک واسیل بالاخره راه‌اندازی شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.6 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

کاردانو در حال حاضر هشتمین ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار است. اخیرا هارد فورک واسیل و ارتقا کاردانو بالاخره راه‌اندازی شد. جدیدترین هارد فورک کاردانو مهم‌ترین به‌روزرسانی بلاکچین می‌باشد که به رفع حفره‌های امنیتی در پروتکل و بهبود عملکرد قرارداد کمک می‌کند.

ارتقا کاردانو و هارد فورک واسیل بالاخره روز پنجشنبه منتشر شد. این اتفاق پس از چندین ماه تاخیر، عملکرد و قابلیت بلاکچین را بهبود می‌بخشد. هاردفورک در ابتدا برای ژوئن ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود. ولی به دلیل آزمایش‌های داخلی و سایر مشکلات در شبکه آزمایشی به تعویق افتاد.

راه‌اندازی هارد فورک کاردانو توسط شرکت تحقیقاتی و مهندسی بلاکچین Input Output Hong Kong (IOHK) در توییتر اعلام شد. سایر کاربران نیز همراه با چارلز هاسکینسون بنیان‌گذار کاردانو، هارد فورک را تماشا کردند.

قابل‌توجه‌ترین پیشرفت ایجاد شده توسط ارتقا کاردانو، انتقال بلوک بدون اعتبارسنجی کامل است. در نتیجه، ایجاد بلوک سریع‌تر امکان‌پذیر شده و ظرفیت تمرکززدایی را برای اجرا با هزینه کمتر ممکن می‌سازد.

منظور از ایجاد سریعتر بلوک این است که که ارتقا باعث بهینه شدن تراکنش ها و بهبود کارایی بلاکچین می شود. در نتیجه سرعت تراکنش ها افزایش پیدا می کند

ظرفیت تمرکززدایی یعنی مشکل هم‌زمانی که به‌طورجدی توانایی کاردانو را در مقیاس‌پذیری با مشکل مواجه کرده، برطرف می‌شود.

کاهش هزینه‌ها در اینجا پیشرفت قابل‌توجهی در شبکه ایجاد و اندازه تراکنش‌ها را محدود می‌کند. درنتیجه توان عملیاتی شبکه افزایش یافته و منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش خواهد شد.

این ارتقا کاردانو پیچیده‌ترین و مهم‌ترین تغییر در شبکه است. هارد فورک واسیل می‌خواهد توانایی ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را افزایش داده و مقیاس‌پذیری شبکه را بهبود بخشد.