اخبار روز

ایتالیا پلتفرم هوش مصنوعی چت جی پی تی را مسدود می‌کند

ایتالیا پلتفرم هوش مصنوعی چت جی پی تی را مسدود می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.37 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

سازمان دیده‌بان حریم خصوصی دولت ایتالیا به طور موقت پلتفرم هوش مصنوعی چت جی پی تی را به دلیل نگرانی در مورد امنیت داده‌های کاربران مسدود کرده است.
این موضوع ایتالیا را به اولین کشور اروپایی تبدیل کرد که چنین اقدامی را علیه این ربات محبوب هوش مصنوعی انجام می‌دهد.
این سازمان همچنین اقدام خود را موقتی دانست، تا زمانی که پلتفرم هوش مصنوعی چت جی پی تی به حریم خصوصی احترام بگذارد. این کار شامل محدود کردن موقت شرکت از نگهداری اطلاعات کاربران ایتالیایی است.
سازمان دیده‌بان حریم خصوصی دولت ایتالیا افزود، ما معتقدیم که تعداد کاربرانی که اطلاعاتشان فاش شده بسیار کم می‌باشد. با این حال ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم و جزییات تحقیقات خود را رسانه‌ای خواهیم کرد.
این سازمان گفت پلتفرم هوش مصنوعی چت جی پی تی هیچ مبنای قانونی برای توجیه جمع‌آوری و ذخیره انبوه داده‌های شخصی به منظور آموزش خود ندارد. به همین دلیل منتقدان نگران هستند که این ربات و رقبای آن داده‌های خود را از کجا دریافت نموده و چگونه آن‌ها را پردازش می‌کنند.
آن‌ها گفتند پلتفرم هوش مصنوعی چت جی پی تی سن مجاز برای استفاده از آن را بالای ۱۳ سال در نظر گرفته، با این حال هیچ محدودیتی برای استفاده کودکان وجود ندارد. این یعنی خردسالان ممکن است در معرض پاسخ‌های نامناسب برای ذهن در حال رشد خود قرار بگیرند.
بر اساس خبرها، در ۳۱ مارس نیز مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال شکایتی را علیه این پلتفرم تنظیم کرد. آن‌ها این ربات را به عنوان یک پلتفرم فریبنده توصیف نمودند که خطری برای امنیت و حریم خصوصی جامعه است.