اخبار روز

بانک سیلیکون ولی توسط ناظر مالی کالیفرنیا تعطیل شد

بانک سیلیکون ولی توسط ناظر مالی کالیفرنیا تعطیل شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.82 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بانک سیلیکون ولی، یک موسسه مالی بزرگ برای پشتیبانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، توسط ناظر مالی کالیفرنیا در ۱۰ مارس تعطیل شد. این اولین بانک تحت بیمه FDIC بود که در سال ۲۰۲۳ ورشکست شده است.
ورشکستگی بانک‌های آمریکا در سال‌های اخیر بسیار نادر بوده است. آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۰ بانک بیمه شده FDIC تعطیل شده بود.
بنابراین تعطیلی این بانک نه تنها بر سپرده‌ها، بلکه بر تسهیلات اعتباری و سایر اشکال تامین مالی نیز تاثیر خواهد گذاشت. با این حال وام‌گیرندگان باید به‌صورت عادی پرداخت اقساط خود را ادامه دهند.
دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا نیز تایید کرد که بانک سیلیکون ولی باید تعطیل شود. کاربران نیز حداکثر تا ۱۳ مارس ۲۰۲۳ به سپرده‌های بیمه شده خود دسترسی خواهند داشت. در نتیجه سقوط این بانک شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را نگران کرده که چه اتفاقی برای پولشان می‌افتد.
ناظر مالی همچنین گفت که به سپرده‌گذاران یک گواهی برای دریافت وجوه بیمه نشده در زمانی که شرکت بیمه تمام دارایی‌های بانک سیلیکون ولی را بفروشد، داده خواهد شد.
بر اساس خبرها این بانک تا پایان ماه دسامبر تقریبا ۲۰۹ میلیارد دلار دارایی و ۱۷۵.۴ میلیارد دلار سپرده داشت.
در حالی که بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این موضوع بعید است به سیستم بانکی کشور سرایت کند. اما سهام سایر بانک‌های منطقه‌ای در روز جمعه تحت تاثیر قرار گرفت.
بنابراین احتمالا پیامدهای مشکلات بانک سیلیکون ولی ممکن است به‌طور گسترده احساس شود. زیرا این بانک شریک بسیاری از شرکت‌های فناوری و علوم زیستی تحت حمایت دولت آمریکا است.