اخبار روز

تاثیرات مخرب ورشکستگی بانک سیلیکون ولی بر اقتصاد آمریکا

تاثیرات مخرب ورشکستگی بانک سیلیکون ولی بر اقتصاد آمریکا
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.68 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

باب الیوت مدیراجرایی سابق بریج واتر گفت تصمیمات فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال در مورد ورشکستگی بانک سیلیکون ولی ممکن است بر سایر بانک‌ها در آمریکا تاثیر بگذارد.
او اظهار داشت که نزدیک به یک سوم سپرده‌ها در آمریکا در بانک‌های کوچک نگهداری می‌شود و حدود ۵۰ درصد آن‌ها بیمه نیستند.
شرکت بیمه سپرده فدرال سپرده‌های کوچک را در تمام بانک‌های آمریکا بیمه می‌کند. اما این تنها حدود ۹ تریلیون از حدود ۱۷ تریلیون سپرده را پوشش می‌دهد.
بر اساس داده‌ها، بانک‌های کوچک در آمریکا تا فوریه ۲۰۲۳ دارایی ۶.۸ تریلیون دلاری و ۶۸۰ میلیارد دلاری سهام داشتند. با در نظر گرفتن این موضوع، ورشکستگی بانک سیلیکون ولی می‌تواند هزاران بانک کوچک را به خطر بیاندازد.
اخیرا گری تان، مدیرعامل Y Combinator مدعی شد که تقریبا ۴۰ هزار نفر از تمام سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی، مشاغل کوچک هستند.
بنابراین اگر یک اقدام سریع انجام نشود، بیش از ۱۰۰ هزار نفر به دلیل ورشکستگی بانک سیلیکون ولی شغل خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل او از تنظیم‌کننده‌ها خواست که در این زمینه وارد عمل شوند و به سپرده‌گذاران کمک کنند.
بر اساس خبرها، فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال به دنبال ایجاد صندوقی برای جلوگیری از سپرده‌های بیشتر در بانک‌های مشکل‌دار هستند. این صندوق برای اطمینان بخشیدن به سپرده‌گذاران و کاهش ترس آن‌ها به دلیل ورشکستگی بانک سیلیکون ولی در نظر گرفته شده است.
بانک سیلیکون ولی یکی از ۲۰ بانک بزرگ در آمریکا است که خدمات بانکی را به بسیاری از شرکت‌های دوستدار ارز دیجیتال ارایه می‌دهد.