اخبار روز

سرانجام نوبانک برزیل تحت حمایت وارن بافت، خدمات بیت کوین راه‌اندازی کرد

سرانجام نوبانک برزیل تحت حمایت وارن بافت، خدمات بیت کوین راه‌اندازی کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.12 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

نوبانک برزیل (Nubank) یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آنلاین جهان، بالاخره قابلیت انجام تراکنش با ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌کند. پایگاه کاربری نوبانک حدود ۵۴ میلیون حساب حقیقی و بیش از یک میلیون حساب حقوقی دارد.

نوبانک برزیل تصمیم گرفته تا پروژه جدید خود برای توسعه بیشتر را تنها با ارائه خدمات دو ارز دیجیتال اصلی یعنی بیت کوین و اتریوم کلید بزند. کاربران این بانک برای خرید این دو سکه کافی‌است وارد اپلیکیشن نوبانک شده و تراکنش خود را با پرداخت مبلغ خرید و کارمزد (حدود ۰.۰۲ درصد) به انجام برسانند.

نوبانک دلیل تصمیم خود برای ارائه خدمات محدود به دو رمز ارز بیت کوین و اتریوم را این‌گونه توضیح داد که هردوی این سکه‌ها باهم حدود ۶۰ درصد از حجم کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. همچنین ورود به این بازار با محدود کردن خدمات به این دو رمز ارز محبوب و آزمایش پس داده در کوران زمان، ایمن‌تر خواهد بود.

نوبانک برزیل ازنظر حجم کاربران یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آنلاین جهان محسوب می‌شود. درعین‌حال گران‌ترین بانک دیجیتالی است که توانست این وضعیت خوب را از هنگام عرضه اولیه سهام خود در اوایل سال ۲۰۲۱ به دست آورد. یعنی زمانی که ارزش شرکت در حدود ۴۵ میلیارد دلار بود.

برخی از بزرگ‌ترین صندوق‌های جهان در نوبانک برزیل سرمایه‌گذاری کرده‌اند و خود وارن بافت، غول بازار سهام نیز سهم سنگینی در مالکیت آن دارد. جالب اینجاست که وارن بافت از سرسخت‌ترین مخالفان ارزهای دیجیتال و به‌ویژه بیت کوین به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد خود دولت برزیل نیز موضع ملایم‌تری در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است. هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های برزیلی پرداخت رمز ارزی را می‌پذیرند و حتی باشگاه‌های فوتبال برزیل نظیر سائو پائولو، در حال انجام مقدمات عرضه عمومی اولیه توکن‌های خود هستند.

منبع: u.today