اخبار روز

به نظر ویتالیک بوترین، مدل پیش‌بینی قیمت بیت کوین S2F را باید به سخره گرفت

به نظر ویتالیک بوترین، مدل پیش‌بینی قیمت بیت کوین S2F را باید به سخره گرفت
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.75 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

ویتالیک بوترین مدل پیش‌بینی قیمت سهام به جریان (S2F) برای بیت کوین را مورد بررسی قرار داد و گفت: «کسانی که به چنین مدل‌هایی ایمان دارند، لایق تمام تمسخرهایی هستند که دریافت می‌کنند.»

نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، تحلیلگران و مدل‌های پیش‌بینی قیمت را هم گیج کرده است. بیت کوین پس از افت ۲۸.۳ درصدی در دوره ۳۰ روزه قبلی، در حال حاضر بالای ۲۰ هزار دلار معامله می‌شود. درحالی‌که قیمت بیت کوین در ۱۸ ژوئن و برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۰ به زیر ۱۸۰۰۰ دلار رسید.

مدل پیش‌بینی سهام به جریان (S2F) اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۹ توسط یک سرمایه‌گذار نهادی با نام مستعار PlanB ارائه شد. او مدل پیش‌بینی S2F متعلق به کالاهایی مانند فلزات گران‌بها را وام گرفت و آن را برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین به کار برد.

بوترین در پستی در توییتر گفت: «این ابزار در حال حاضر اصلاً مفید نیست. می‌دانم که شاید حرف‌هایم مغرورانه و بی‌ادبانه به نظر آید. اما به نظر من مدل‌های مالی که به مردم احساس اطمینان کاذب می‌دهند و افزایش قیمت را مبتنی بر جبر می‌دانند بسیار مضر و مستحق یک عالمه تمسخر هستند.»

نظرات بوترین در پاسخ به همکارش آنتونی ساسانو در اکوسیستم اتریوم بود که از عملکرد اخیر S2F به‌شدت انتقاد کرد. ساسانو گفت: «شکست مدل سهام به جریان S2F آن‌قدر حماسی بود که PlanB باید حساب خود را حذف کند. البته او این کار را نخواهد کرد چون متأسفانه هنوز ۱.۸ میلیون دنبال کننده دارد که همگی زباله‌های روزانه هوپیوم او را می‌خورند.»

البته نظرات این دو توسط برخی کاربران مثبت ارزیابی شد اما همه متقاعد نشدند. مثلاً یکی از کاربران توییتر نظر داد که اگرچه ساسانو نگرش مثبت پلن بی نسبت به بیت کوین را ندارد، اما آیا موضع او در مورد اتریوم نیز همین‌قدر پرخاشگرانه است؟.

منبع: beincrypto