اخبار روز

تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.79 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

مرحله اول بررسی مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی به پایان رسید. طبق این قوانین، کمیسیون خدمات مالی این کشور می‌تواند بر فعالیت‌های مالی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال نظارت کند.
تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، تنها یک ماه پس از فروپاشی اکوسیستم ترا در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام شد.
این لایحه پیشنهادی دارای بندهای زیادی است که بر فروش، ذخیره‌سازی و تجارت ارزهای دیجیتال با حمایت از مصرف‌کننده تاکید می‌کند.
هوانگ سوک جین، یکی از اعضای کمیته ویژه دارایی‌های دیجیتال گفت که هر دو حزب حاکم و اپوزیسیون در مورد تصویب این قانون تا پایان سال جاری میلادی توافق کرده‌اند.
بنابراین در صورت تصویب، این لایحه به یکی از گسترده‌ترین قوانین موجود در مورد ارزهای دیجیتال ملی تبدیل خواهد شد.
مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مشابه را ملزم می‌کند که دارایی‌های شرکت را از دارایی‌های کاربر جدا نمایند. همچنین این موسسات باید بیمه‌نامه داشته باشند و در صورت زیان‌های غیر مرتبط با بازار، ذخایر خود را حفظ کنند.
بنابراین طبق مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی کسب‌وکارها و افراد فعال در این حوزه باید فعالیت‌های خود را گزارش دهند.
همچنین اگر یک کسب‌وکار یا فردی با قانون پیشنهادی مخالفت کند، کمیسیون مجازات‌های نسبتا سختی برای آن‌ها درنظر می‌گیرد. به عنوان مثال افرادی که منجر به خسارات بیش از ۳.۷۵ میلیون دلار شوند، به حداقل پنج سال زندان محکوم می‌گردند.
این درحالی است که مدیرعامل بلاکچین تیتانیوم به دلیل کلاهبرداری ۲۱ میلیون دلاری در آمریکا به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شد.