اخبار روز

داستان بحران نقدینگی کوین بیس

داستان بحران نقدینگی کوین بیس
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.34 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

جامعه ارز‌های دیجیتال در این سال‌ها شاهد داستانی بسیار درام بوده‌اند. سال ۲۰۲۲ نیز روایات و شایعات بسیاری همراه داشت. در این خبر به یکی از جدیدترین شایعه‌ها خواهیم پرداخت: بحران نقدینگی کوین بیس.

یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان، کوین‌بیس، به دنبال ‌ایمیل‌های فاش شده، شاهد بحران نقدینگی است. یک نشریه در تاریخ ۱۶ ژانویه، ‌ایمیل‌هایی از ۳ مدیر ارشد صرافی منتشر کرد که نشان از بحران نقدینگی کوین بیس داشت. اطلاعات‌ ایمیل‌ها جامعه کریپتو را تحت تأثیر قرار داد. اطلاعاتی که می‌گفت این صرافی به طور موقت پروژه همکاری در فروش خود را متوقف خواهد کرد.

این مسأله ممکن است FUD (ترس یا عدم قطعیت ناشی از یک خبر ثابت نشده) باشد یا نباشد. اما مورد قابل توجه، قدرتی است که این خبر به همراه داشت و توانست روی دارایی افراد و این صرافی اثر‌گذار باشد.

وکیل محبوب، جان دیتون در توییتر خود به روشن‌سازی این خبر پرداخت: دلیلش واضح است. ورشکستگی حاصل از بحران نقدینگی کوین بیس، صنعت کریپتو را ۵ سال به عقب خواهد انداخت. تصور عمومی از کلاهبرداری بودن رمزارز به طور تصاعدی افزایش می‌یابد. ورشکستگی کوین بیس نباید اتفاق بیفتد. اگر سپرده‌گذاران سرمایه خود را از دست بدهند عواقب آن قابل جبران نخواهد بود.

این خبر درست باشد یا نه، ضربه بزرگی را به شاخص‌های زنجیره‌ای کوین بیس وارد کرد. اول از همه به ذخایر استیبل کوین این صرافی نگاهی می‌اندازیم. بین ۱۵ تا ۱۶ ژانویه با خارج شدن حدود ۵۰ درصد استیبل کوین به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار از صرافی، بحران نقدینگی کوین بیس تشدید شد.

خارج شدن استیبل کوین ها از کوین بیس

در همین زمان صرافی بایننس تنها یک درصد از استیبل کوین‌های خود را از دست داد. حجم استیبل کوین در صرافی یک شاخص کوتاه مدت برای حرکت صعودی در نظر گرفته می‌شود.

مقایسه حجم استیبل کوین بایننس و کوین بیس

همچنین مقدار بیت کوین موجود در این دو صرافی متفاوت گشت. به طوری که کوین بیس با کاهش ذخایر بیت کوین و بایننس با افزایش آن روبرو شد.

مقایسه ذخایر بیت کوین بایننس و کوین بیس