اخبار روز

دستگیری یک باند مظنون به پولشویی توسط پلیس چین

دستگیری یک باند مظنون به پولشویی توسط پلیس چین
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.15 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

پلیس چین در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ طی یک کنفرانس خبری به دستگیری یک باند مظنون به پولشویی اشاره کرد.

بر اساس اخبار، این باند مظنون به پولشویی متهم به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی تا سقف ۴۰ میلیارد یوان (۵.۶ میلیارد دلار) می‌باشد. همچنین این باند در بیش از ۳۰۰ حادثه قاچاق از راه دور دست داشته است.

باند مظنون به پولشویی با رهبری هنگ مو طی یک عملیات پلیس چین منحل شد. این عملیات منجر به دستگیری ۹۳ مظنون، انهدام بیش از ۱۰ مخفیگاه، ضبط بیش از ۱۰۰ تلفن همراه و رایانه گردید.

بر اساس تحقیقات، از سال ۲۰۱۸ این باند مظنون به پولشویی به رهبری هونگ با سایت‌های پرداخت در مکان‌های مختلف چین تماس گرفته است. سپس آن‌ها از این طریق وجوه غیرقانونی، کلاهبرداری و قمار خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل و سپس به دلار آمریکا نقد کردند.

در نتیجه بر اساس قانون و در راستای مبارزه دولت چین با این گونه جرائم، تابه‌حال حدود ۹۳ نفر از جمله هنگ مو دستگیر شده‌اند. پرونده این افراد نیز هم اکنون در حال رسیدگی است.

اما علی‌رغم سرکوب گسترده و ممنوعیت خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال در کشور چین، خبرگزاری‌ها گزارش دادند، این کشور اکنون در میان ده کشور برتر در پذیرش ارزهای دیجیتال قرار دارد.

استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی به یک امر رایج در کشورهای مختلف دنیا برای باندهای تبهکاری تبدیل شده است. در همین راستا اخیرا ایالت متحده ممنوعیت تورنادو کش را در این کشور رسما اعلام کرد. زیرا مسئولین معتقدند تورنادو به‌منظور پولشویی توسط تبهکاران استفاده می‌شد.