اخبار روز

مدیران صرافی وی گلوبال به اتهام کلاهبرداری در کره جنوبی زندانی شدند

مدیران صرافی وی گلوبال به اتهام کلاهبرداری در کره جنوبی زندانی شدند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.63 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

شش نفر از مدیرانی که در تقلب ۱.۵ میلیارد دلاری در صرافی وی گلوبال مستقر در کره جنوبی شرکت داشتند به ۸ سال زندان محکوم شدند.
صرافی وی گلوبال بین ژوئیه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ فعالیت کرد. این صرافی همچنین حدود ۵۰۰۰۰ سرمایه‌گذار را با وعده بازدهی ۳۰۰ درصد در کنار پرداخت‌های قابل توجه برای جذب مشتریان جدید جذب کرد. همچنین برای افتتاح حساب نیز کاربران باید ۶ میلیون وون یعنی حدود ۵۳۰۰ دلار واریز می‌کردند.
پس از این‌که گروهی از سرمایه‌گذاران ناراضی گفتند نمی‌توانند توکن‌های خود را از صرافی خارج کنند، بازرسان وارد عمل شدند.
بر اساس گزارش‌ها دو مدیر عالی رتبه به نام‌های آقای یانگ و اوه به دلیل نقششان در کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران هر کدام به هشت و سه سال زندان محکوم شدند. فرد دیگری با نام مستعار لی و به عنوان مدیرعامل شرکت، در یک محاکمه جداگانه به ۲۵ سال زندان محکوم گردید.
همچنین چهار مدیر اجرایی دیگر که نامشان فاش نشده به سه سال محکومیت و پنج سال حبس تعلیقی محکوم گشتند. با این حال، سه نفر از مجموع شش نفر هنوز بازداشت نشده‌اند زیرا آن‌‌ها بایستی در دادگاه از خود دفاع کنند.
همچنین حدود ۱۰۰۰۰ سرمایه‌گذار در واقع از طریق پاداش‌های جذب مشتری از صرافی وی گلوبال سود دریافت کرده‌اند. بنابراین بسیاری از آن‌ها قبل از بسته شدن پلتفرم، مجددا این سود را در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
طبق خبرها دادستان‌های رسیدگی کننده به این پرونده نمی‌خواهند به این چهار مدیر اجرایی تخفیف داده شود. آن‌ها می‎گویند که این چهار فرد، با کلاهبرداری ارز دیجیتال، زندگی چندین خانواده را ویران کردند.