اخبار روز

دولت هنگ کنگ از شرکت های ارز دیجیتال استقبال می‌کند

دولت هنگ کنگ از شرکت های ارز دیجیتال استقبال می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.54 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

با تشدید نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا، دولت هنگ کنگ در تلاش است تا برخی از شرکت های ارز دیجیتال آسیب‌دیده را جذب کند. از ابتدای سال بسیاری از شرکت‌ها از جمله پکسفول، کوینکس و بیترکس از بازار آمریکا خارج شده‌اند.
این در حالی است که اخیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی کوین بیس به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار شکایت کرد.
با این حال، برخلاف محیط نظارتی در آمریکا، دولت هنگ کنگ دعوت‌نامه‌ای برای شرکت های ارز دیجیتال از جمله کوین بیس ارسال نموده است. دولت از این شرکت‌ها خواسته که برای دریافت مجوزهای نظارتی در این کشور اقدام کنند.
این دعوت‌نامه نشان‌دهنده برنامه بلندمدت دولت برای تبدیل شدن به قطب صنعت ارزهای دیجیتال در جهان است. طبق گزارش‌ها، صرافی‌های اوکی ایکس و هیوبی جزو اولین پلتفرم‌هایی هستند که برای دریافت مجوز فعالیت در هنگ کنگ درخواست داده‌اند.
بسیاری از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال مانند جاستین سان و چانگ پنگ ژائو به تمجید از سیاست‌های دولت هنگ کنگ پرداخته‌اند.
از آنجایی که، هنگ کنگ رویکردی مناسب در قبال این صنعت اتخاذ نموده، این کشور به مقصدی جذاب برای شرکت های ارز دیجیتال تبدیل شده است. اخیرا شرکت سامسونگ از راه‌اندازی یک صندوق فعال معاملات آتی بیت کوین در بورس کشور خبر داد.
علاوه‌براین، هنگ کنگ با اجازه به سرمایه‌گذاران برای تجارت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال خبرساز شد. همچنین این اقدام باعث هجوم شرکت های ارز دیجیتال به این کشور گردید.
با این حال، تنظیم‌کننده‌های هنگ کنگ گفتند که استانداردهای نظارتی سخت‌گیرانه‌تری برای صنعت تنظیم خواهند کرد.