اخبار روز

افشای ملاقات مقامات وزارت خزانه داری بریتانیا با مدیران ارز‌های دیجیتال

افشای ملاقات مقامات وزارت خزانه داری بریتانیا با مدیران ارز‌های دیجیتال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.08 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

افشای عمومی اطلاعات مربوط به مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری بریتانیا در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ بوده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که مقامات، چندین جلسه با مدیران شرکت‌های ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر داشته‌اند.

جلسات وزرای HMT در وب سایت دولت بریتانیا منتشر شده است. طبق این گزارشات جان گلن، وزیر اقتصاد وقت، در ماه فوریه و مارس با شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال گفت‌وگویی داشته است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بایننس، کوین بیس، Paxos و Circle اشاره کرد. گفته شده که هدف از این جلسات بحث در مورد دارایی‌های دیجیتال بوده است.

او به همین منظور با شرکت‌های سرمایه‌گذاری پر ریسک مانند  a۱۶z  و Kingsway Capital نیز ملاقاتی ترتیب داده است. پروفسور بری آیچنگرین، استاد دانشگاه کالیفرنیا می‌باشد. وی که نسبت به آینده ارز‌های دیجیتال در اکوسیستم مالی ابراز تردید کرده بود نیز در ژانویه با گلن دیداری ترتیب داد.

ریشی سوناک، صدر اعظم سابق بریتانیا بود و در حال حاضر برای رهبری حزب محافظه‌کار نامزد شده است. او نیز با شریک خود یعنی داگلاس لئون، در مورد سرمایه‌گذاری پر ریسک بریتانیا بحث و گفت‌وگو داشت.

طبق افشای اطلاعات سال قبل، سوناک از کالیفرنیا و شرکت‌های Sequoia و a۱۶z دیدار کرده است. همچنین در میزگردی با شرکت‌های Bitwise،Celo ،Solana و  Iqoniشرکت داشت. اگر سوناک در رقابت رای‌گیری برنده شود، نخست وزیر بعدی بریتانیا خواهد شد.

این جلسات قبل از ماه‌ آوریل انجام شده است. زمانی که وزارت خزانه داری برنامه‌ریزی خود برای تنظیم استیبل کوین‌ها و انتشار NFT خود از طریق Royal Mint را اعلام کرد. این سیاست در تلاش برای قرار دادن بریتانیا در مرکز دوست‌داران فناوری کریپتو بود.