اخبار روز

سرقت دو میلیارد دلار ارز دیجیتال با هک پل های زنجیره ای در سال جاری

سرقت دو میلیارد دلار ارز دیجیتال با هک پل های زنجیره ای در سال جاری
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.6 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس گزارشی، هک پل های زنجیره ای ۶۹ درصد از کل رمزارزهای سرقت شده در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. این میزان ضرری بالغ بر ۲ میلیارد دلار داشت.

این گزارش روز سه‌شنبه از سوی شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاکچین Chainalysis ارائه شد. بر اساس این گزارش در سال جاری ۱۳ هک پل های زنجیره ای جداگانه وجود داشته است. سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان سرقت رمزارز را به خود اختصاص داد. دلیل عمده آن حمله به پل رونین در اواخر مارس بود که ۶۲۴ میلیون دلار اتریوم به سرقت رفت.

پل‌های زنجیره‌ای که به پل‌های بلاکچین نیز معروف هستند، برای انتقال توکن‌ها از یک شبکه بلاکچین به شبکه دیگر طراحی شده‌اند.

طبق گزارش Chainalysis، پل‌ها اغلب هدف هستند، زیرا دارای یک نقطه مرکزی برای ذخیره‌سازی وجوه دارایی‌های بلاکچین دریافت‌کننده هستند. به همین علت در هک پل های زنجیره ای، نقطه مرکزی آن‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد.

جیمز پرستویچ، بنیان‌گذار Nomad، می‌گوید: در سیستم‌های زنجیره‌ای، هنوز آگاهی کافی در مردم وجود ندارد. آن‌ها با حملات رایج و نحوه دفاع در برابر آن‌ها آشنا نیستند.

به گفته برخی از کارشناسان، طراحی پل هنوز در مراحل اولیه است. همین‌طور برخی از توسعه‌دهندگان هنوز درک نسبتاً کمی از پروتکل‌های امنیتی دارند. درنتیجه پروتکل آن‌ها در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر است.

صرافی‌های متمرکز زمانی هدف موردعلاقه هکرها بودند. اما به علت پیشرفت در پروتکل‌های امنیتی، حملات سایبری به آن‌ها کاهش یافت. شرکت Chainalysis تأکید کرد که به دنبال هک پل های زنجیره ای، آن‌ها باید در زمینه امنیت ارتقا یابند.