اخبار روز

هکرها با حمله به صرافی ZB، میلیون‌ها دلار به این شرکت ضرر وارد کردند

هکرها با حمله به صرافی ZB، میلیون‌ها دلار به این شرکت ضرر وارد کردند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.8 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

صرافی‌های کریپتو به دلیل قابلیت‌هایی همچون خرید، فروش، مبادله و ذخیره ارزهای دیجیتال، محبوب شده‌اند. بااین‌حال، تحقیقات نشان می‌دهد که صرافی‌ها طعمه آسانی برای هکرها بوده‌اند. به‌عنوان‌مثال اخیراً حمله به صرافی ZB، ضرر هنگفتی به این شرکت وارد کرد.

حمله به صرافی ZB جدیدترین اقدام مجرمان سایبری بود. PeckShield اخیراً ادعا کرد که ZB تقریباً ۴.۸ میلیون دلار در پی این حمله ضرر کرده است. این شرکت امنیتی این حادثه را روز پنجشنبه از طریق توییتر فاش کرد. این شرکت در ادامه اعلام کرد که تقریباً ۲۰ نوع ارز دیجیتال از جمله تتر، شیبا و … به خارج از صرافی منتقل شده‌اند. قبل از بازیابی، ZB به کاربران هشدار داده که هیچ ارز دیجیتالی را واریز نکنند.

پل زنجیره‌ای Nomad در روز سه‌شنبه در طی یک حمله ۲۰۰ میلیون دلار از دست داد. روز بعد، یک حمله به سولانا، بیش از ۷۷۰۰ کیف پول را در معرض خطر قرار داد. هک پل زنجیره‌ای Horizon در ماه ژوئن منجر به سرقت ۱۰۰ میلیون دلار شد.

صرافی ZB هر روز بیش از ۱ میلیارد دلار معامله انجام می‌دهد و خود را به‌عنوان ایمن‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان اعلام می‌کند. در زمان نگارش این مقاله هم حمله به صرافی ZB توسط این شرکت تأیید نشده است. ولی از روز سه‌شنبه، این شرکت برداشت‌ها را متوقف کرده و دلیل آن را فروپاشی ناگهانی برخی از برنامه‌های اصلی اعلام کرد.

یک روز قبل از حمله به صرافی ZB، این شرکت اعلام کرد به طور موقت برداشت‌ها را به حالت تعلیق درمی‌آورد. در این بیانیه صرافی ارز دیجیتال ZB گفت: “به دلیل شکست ناگهانی برخی از برنامه‌های اصلی، هنوز تشخیص این مشکل زمان می‌برد. لطفاً از واریز هرگونه ارز دیجیتال تا اطلاع ثانوی خودداری کنید.”