اخبار روز

سرمایه‌گذاری ایالت ویرجینیا به‌صورت وام دهی کریپتو

سرمایه‌گذاری ایالت ویرجینیا به‌صورت وام دهی کریپتو
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.27 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

وام دهی کریپتو فرایند سپرده‌گذاری ارز دیجیتال است که در ازای پرداخت سود منظم به متقاضیان وام داده می‌شود. پرداخت‌ها در این عملیات به شکل ارز دیجیتال است.

افت بازار کریپتو تأثیرات مخرب زیادی بر برخی از پلتفرم‌های وام دهی کریپتو به همراه داشت. بی‌ثباتی این فضا، با فروپاشی استیبل کوین Terra مرتبط است. اخیراً نیز با سقوط توکن LUNA این اتفاق رخ داد.

نتیجه این رویداد باعث افت شدید ارزهای دیجیتال و از دست‌دادن گسترده سرمایه شد. در نتیجه تقریباً همه ارزهای دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۲ درصد زیادی از ارزش خود را از دست دادند.

برخی از پلتفرم‌های وام دهی کریپتو که سود بالایی داشتند، بیشترین خسارات را دیدند. به‌عنوان‌مثال ابتدا پلتفرم تری اروز کپیتال سقوط کرد. Voyager Digital نیز بعدها ورشکست شد.

اما تمام این اتفاقات، طرح سیستم بازنشستگی ایالت ویرجینیا را متوقف نکرد. صندوق بازنشستگی شهرستان ویرجینیا مجوز سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را گرفته‌است. این مجوز باعث سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی ایالت ویرجینیا به‌صورت وام دهی کریپتو می‌شود. این صندوق میزان ۷۰ میلیون دلار در دو پلتفرم سرمایه‌گذاری خواهدکرد.

یک ماه پیش، دو سیستم بازنشستگی میزان ۳۵ میلیون دلار در دو صندوق دیجیتال Parataxis Capital و VanEck سرمایه‌گذاری کردند.

افسر ارشد سرمایه‌گذاری سیستم بازنشستگی شهرستان ویرجینیا، در مورد این اقدام اخیر اظهار نظر کرد. او گفت که این صندوق در سرمایه‌گذاری‌های اولیه خود در بازار حدود ۳۵۰ درصد سود داشته است.

تاریخچه سرمایه‌گذاری در فضای ارز دیجیتال برای ادارات به سه سال گذشته باز می‌گردد. اداره پلیس ویرجینیا نیز بخشی از صندوق بازنشستگی خود را در بیت کوین و فناوری بلاکچین سرمایه‌گذاری کرد.