اخبار روز

شرکت خودروسازی تسلا ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخته است

شرکت خودروسازی تسلا ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخته است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.46 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

شرکت خودروسازی تسلا ۷۵ درصد از دارایی بیت کوین خود به ارزش کنونی ۲۱۸ میلیون دلار را فروخته است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا می‌گوید آن‌ها ذخایر بیت کوین خود را در آینده افزایش خواهند داد. تسلا در گزارشی نوشت: «ما تا پایان سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ تقریباً ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کردیم. این تبدیل در سه‌ماهه دوم ترازنامه مالی ما را ۹۳۶ میلیون دلار اضافه کرد.»

تنها زمان دیگری که شرکت خودروسازی تسلا فروش دارایی‌های دیجیتال خود را آشکار کرد به سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ برمی‌گردد. درآمد حاصل از فروش آن زمان قریب به ۲۷۲ میلیون دلار بود. تسلا در اوایل سال ۲۰۲۱ دست به خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین زد و این آخرین خرید آن‌ها بود. ماسک در جولای سال گذشته گفت تسلا حدود ۴۲ هزار بیت کوین در اختیار دارد. این شرکت همچنین پرداخت با بیت کوین را به‌طور موقت پذیرفت اما این تصمیم خود را به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی به حالت تعلیق درآورد. ایلان ماسک متعاقباً گفت تسلا در صورت افزایش استفاده ماینرها از انرژی پاک پذیرش بیت کوین را از سر خواهد گرفت.

مالک شرکت خودروسازی تسلا در توضیح این فروش گفت: «دلیل ما برای فروش بخش اعظمی از ذخایر بیت کوین خود، این موضوع بود که نمی‌دانستیم قرنطینه‌های کووید در چین چه زمانی کاهش می‌یابد. بنابراین، مهم بود که نقدینگی خود را به حداکثر برسانیم. ما مطمئناً ذخایر بیت کوین خود را در آینده افزایش خواهیم داد. فروش ما نباید به‌عنوان حکمی کلی در مورد بیت کوین تلقی شود. درعین‌حال ما هیچ دوج کوینی را به فروش نرسانده‌ایم.» ماسک قبلاً گفته بود که بیت کوین را به‌عنوان یک وسیله ذخیره ارزش و دوج کوین را وسیله‌ای برای پرداخت می‌داند.