اخبار روز

مارک زاکربرگ با وجود شک و تردیدها نسبت به آینده متاورس خوشبین است

مارک زاکربرگ با وجود شک و تردیدها نسبت به آینده متاورس خوشبین است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.85 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا با وجود ضررهای زیادی که شرکتش در حوزه متاورس متحمل شده است ولی همچنان نسبت به آینده متاورس خوشبین است.
زاکربرگ اخیرا در پاسخ به این سوال که آیا بازی های متاورس با توجه به تردیدهایی که در مورد پلتفرم وجود دارد هنوز قابل اجرا هستند یا خیر، گفت.
او گفت من فکر می‌کنم اوضاع در ده سال آینده بسیار متفاوت خواهد بود. من هنوز نسبت به آینده متاورس خوشبین هستم.
آخرین درآمد متا که در ۲۶ اکتبر منتشر شد، بزرگترین زیان سه ماهه را در حوزه متاورس نشان داد. واقعیت مجازی زاکربرگ در سال ۲۰۲۲ حدود ۹.۴۴ میلیارد دلار هزینه داشته است.
زاکربرگ افزود شرکت متا قرار نیست در دهه ۲۰۳۰ این‌جا باشد، ما به آینده متاورس ایمان داریم.
با این حال، او اعتراف کرد که این برنامه‌ها هزینه داشته است و شرکت متا مجبور شد ۱۱۰۰۰ کارمند خود را در ۹ نوامبر اخراج کند.
با وجود تمرکز متا برای ساخت متاورس، زاکربرگ گفت. هشتاد درصد سرمایه‌گذاری‌های شرکت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پرچم‌دار آن مربوط است و برای مدتی طولانی به همین منوال ادامه خواهد داد.
او گفت که سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس تا زمانی که واقعیت مجازی به یک چیز بزرگ‌تر تبدیل شود، کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود.
زاکربرگ گفت از ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری شده در حوزه متاورس، ۴۰ درصد آن به سمت هدست‌های واقعیت مجازی اختصاص می‌یابد. همچنین حدود ۵۰ درصد یا بیشتر به عینک‌های متاورس اختصاص دارد.
او اضافه کرد که متا به تعهد خود مبنی بر توسعه متاورس ادامه می‌دهد و امیدوار است که سایر پلتفرم‌ها نیز در آینده متاورس سهیم باشند.