اخبار روز

مدیرعامل FTX همه‌گیری را بزرگ‌ترین تهدید بازارها در دهه آینده می‌داند

مدیرعامل FTX همه‌گیری را بزرگ‌ترین تهدید بازارها در دهه آینده می‌داند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.12 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

سم بنکمن فراید (SBF) بنیان‌گذار و مدیرعامل FTX، می‌گوید جهان درس‌های زیادی از شیوع کرونا نیاموخته است. بنابراین همه‌گیری‌های احتمالی جدید ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده بزرگ‌ترین مشکلی هستند که به‌طور بالقوه بازارهای جهان را تهدید می‌کنند.

مدیرعامل FTX اخیراً توسط جریان اصلی اقتصاد و مواردی که مستقیماً مربوط به کریپتو نیستند نیز مورد نظرخواهی قرار می‌گیرد. این امر مسلماً نه‌تنها برای او به‌عنوان یک شخصیت معروف ارز دیجیتال، بلکه برای شرکت‌هایش نیز مفید است و آن‌ها را در فهرست شرکت‌های معتبر قرار می‌دهد. این میلیاردر ارز دیجیتال در مصاحبه‌ای با بلومبرگ درباره تهدیدهای آینده اقتصاد جهانی اظهارنظر کرد.

SBF با اشاره به اینکه جهان در زمان شیوع کووید-۱۹ آماده نبود، گفت: «یک چیز بسیار مهم این است که با همه‌گیری‌های آینده چگونه مقابله می‌کنیم. هیچ هماهنگی بین کشورها در مورد نحوه واکنش به همه‌گیری وجود ندارد. بنابراین در صورت شیوع یک بیماری همه‌گیر دیگر، علاوه بر مرگ بسیاری از مردم، اقتصاد نیز در میانه هرج‌ومرج و قرنطینه متوقف خواهد شد و ممکن است تاریخ دوباره تکرار شود.»

مدیرعامل FTX ادامه داد: «بزرگ‌ترین مشکل این است که درس‌های زیادی از همه‌گیری ویروس کرونا نیاموختیم. ما تقریباً در همان‌جایی هستیم که قبل از شیوع بیماری بودیم. تقریباً هیچ گفتمانی در مورد همه‌گیری آینده وجود ندارد و نحوه واکنش ما دیده نمی‌شود.»

شیوع کرونا به تمامی بازارهای جهانی شوک بزرگی وارد کرد. این شوک نه‌تنها منجر به مسدودی گلوگاه‌های زنجیره تأمین شد، بلکه به افزایش گسترده عرضه پولی دامن زد. زیرا کشورها تلاش کردند با بسته‌های امدادی اثرات ویرانگر کرونا بر اقتصاد را از بین ببرند. مدیرعامل FTX می‌گوید همه این اقدامات هیچ‌گاه از تأثیر اقتصادی این بیماری همه‌گیر مانند تورم فزاینده و رکود بازارها جلوگیری نکردند. به نظر می‌رسد دولت‌ها به‌جز بسته‌های تورم‌زا برنامه خاصی برای مقابله با اثرات مخرب اقتصادی بیماری‌های همه‌گیر نداشته باشند.