اخبار روز

مدیرعامل تیک‌تاک برای راه‌اندازی استارت آپ بازی های کریپتویی از تیک‌تاک جدا شد

مدیرعامل تیک‌تاک برای راه‌اندازی استارت آپ بازی های کریپتویی از تیک‌تاک جدا شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.34 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

جیسون فان، مدیرعامل تیک‌تاک (TikTok) استارت آپ بازی های کریپتویی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. رئیس سابق بخش بازی‌های سرویس ویدیوی کوتاه تیک‌تاک، در حال راه‌اندازی یک استارت آپ بازی متمرکز بر بلاکچین است.

طبق گزارش‌های رویترز، جیسون فان به دنبال تلاش‌های ناموفق شرکت مادر بایت دنس (ByteDance)، تیک‌تاک را برای حضور در بازار جهانی بازی ترک کرد. علیرغم ناکامی‌های کارفرمای قبلی، خود فان معتقد است بازار بازی های کریپتویی هنوز هم جا برای نوآوری دارد.

فان می‌گوید: «در حال حاضر اگر به توسعه‌دهندگان NFT یا بازی های کریپتویی نگاه کنید، مجبورند یک بلاکچین شلوغ مانند پالیگان، سولانا یا زنجیره هوشمند بایننس را انتخاب کنند. اما اگر یک گزینه سازگارتر وجود داشته باشد چه؟» فان می‌خواهد با ایجاد یک شرکت زیرساخت بلاکچین اختصاصی، پلتفرم‌های مختلف متاورس را به هم متصل کند.

گروه استارت آپ Meta0 متشکل از هشت بنیان‌گذار است. این استارت آپ در حال حاضر دور اول تأمین مالی را پشت سر گذاشته است. اما میزان سرمایه‌گذاری در این شرکت مشخص نیست. افراد گروه توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران Meta0 نیز هنوز نامشخص هستند.

بااین‌حال، فان خاطرنشان کرد که این استارت آپ از طریق صدور توکن به دنبال جذب سرمایه خواهد رفت. فان مشخص نکرد که این توکن بر روی کدام بلاکچین عرضه می‌شود. این استارت آپ در حال حاضر روی پروتکلی مخصوص کار می‌کند. این پروتکل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی های کریپتویی را افزایش دهند. کاربران نیز انعطاف‌پذیری بیشتری برای انتقال NFT‌ های خود بین شبکه‌ها خواهند داشت.

اقدام فان در میانه عدم قطعیت زیاد در فضای وب ۳ صورت می‌پذیرد. وی دراین‌باره می‌گوید: «به نظر من رکود اخیر بازار فرصتی برای تمرکز بر ساخت‌وساز است. من یک سازنده هستم و نباید خلاقیت خود را به سفته‌بازی و نوسانات بازار معطوف کنم.» فان نگفت که ورژن نهایی Meta0 چه زمانی منتشر خواهد شد.