اخبار روز

موسس صرافی تودکس به اتهام کلاهبرداری با استرداد به ترکیه مواجه شد

موسس صرافی تودکس به اتهام کلاهبرداری با استرداد به ترکیه مواجه شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.77 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

مقامات آلبانی دستور استرداد موسس صرافی تودکس به ترکیه را داده‌اند. دادگاهی در آلبانی تصمیم گرفت که فاروک فاتح اوزر، بنیان‌گذار این صرافی را برای مواجهه با عدالت به ترکیه بازگرداند. این جوان ۲۷ ساله متهم به فرار با وجوه کاربران است.
اکنون پس از چندین جلسه رسیدگی در ماه های اکتبر و نوامبر، دادگاه حکم استرداد او را صادر کرده است. وکلای موسس صرافی تودکس ۱۵ روز فرصت دارند تا نسبت به این تصمیم به دادگاه استیناف اعتراض کنند.
سال گذشته کاربران تودکس گفتند که قادر به برداشت صدها میلیون دلار ارزهای دیجیتال از صرافی نیستند. بسیاری از کاربران پس از این اتفاق وکیل گرفتند و شکایتی را علیه صرافی و مدیران آن ارائه کردند.
در پاسخ، صرافی اعلامیه‌ای مبنی بر بسته شدن موقت به دلیل نوسان غیرعادی در حساب‌های شرکت منتشر کرد. با این حال موسس صرافی تودکس پاسخگو نبود و با ۲ میلیارد دلار سرمایه کاربران از کشور گریخت. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که او احتمالا راهی آلبانی شده است.
مقامات ترکیه متعاقبا حکم بازداشت بین‌المللی اوزر را صادر و او را به کلاهبرداری و ایجاد یک سازمان جنایی متهم کردند. اینترپل سپس در آوریل امسال یک اخطار قرمز برای موسس صرافی تودکس صادر نمود.
مقامات ترکیه ۶۸ مظنون از جمله خواهر و برادر اوزر را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد صرافی تودکس دستگیر کردند.
در همین حال، هنگامی که مقامات ترکیه به یک مورد از کلاهبرداری ارز دیجیتال پایان می‌دهند، با مورد دیگری مواجه می‌شوند. آژانس تحقیقات جرائم مالی ترکیه اخیرا اعلام کرد که در حال بررسی FTX و فعالیت آن در داخل کشور است.
در نتیجه ترکیه به فهرست مقامات ملی که اقدامات FTX از زمان سقوط و ورشکستگی آن را بررسی می‌کنند، اضافه می‌شود.