اخبار روز

یکی از کارمندان سیلیکون ولی ۱ میلیون دلار ارز دیجیتال به‌خاطر کلاهبرداری از دست داد

یکی از کارمندان سیلیکون ولی ۱ میلیون دلار ارز دیجیتال به‌خاطر کلاهبرداری از دست داد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.92 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

یک کلاهبرداری جدید از ارزهای دیجیتال در ایالات متحده شناسایی شده است. این حمله کارمندان سیلیکون ولی را هدف قرار داد و باعث خسارات میلیون دلاری گردید.

سیلیکون ولی مرکز برجسته فناوری در جهان است. امروزه کارمندان سیلیکون ولی در بسیاری از شرکت‌های بزرگ مستقر در این محل مشغول به کار هستند.

بر اساس گزارش‌ها کلاهبرداری به نام قصاب خوک از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با قربانیان از جمله کارمندان سیلیکون ولی آشنا می‌شد. او ضمن ترغیب قربانی به کار در بازار ارزهای دیجیتال، تلفن همراه او را آلوده می‌کرد.

این کلاهبرداران لینکی مربوط به یک برنامه یا پلتفرم تجارت ارز دیجیتال برای قربانی می‌فرستند. بااین‌حال، پس از دانلود برنامه توسط فرد، کلاهبرداران به گوشی همراه آن‌ها دسترسی پیدا می‌کردند.

هنگامی که تلفن همراه هدف آلوده شود، بدافزار می‌تواند به داده‌های قربانی دسترسی داشته باشد. حداقل دو فرد شناسایی شده‌اند که در مجموع حدود ۲.۵ میلیون دلار پس‌انداز زندگی خود را از دست داده‌اند. یکی از کارمندان سیلیکون ولی نیز جزء قربانیان است.

به گفته مقامات، این کلاهبرداری به‌گونه‌ای بوده که مجرمان قبل از حمله به قربانیان به تلفن همراه آن‌ها حمله می‌کنند. علاوه بر این، محققان گفتند که این کلاهبرداری به‌عنوان برنامه‌های مخرب تقلبی ظاهر شده و باعث دسترسی به اطلاعات شخصی افراد نیز می‌شود.

در برخی موارد، این پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جعلی خطوط کمک خدمات مشتری ارائه می‌کنند. به این صورت قربانیان به طور مستقیم با کلاهبرداران ارتباط برقرار می‌کنند.

محققان هشدار دادند که حتی حذف نصب برنامه‌ها آسیب‌های ایجاد شده را برطرف نمی‌کند. لذا افراد باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانند.

پس کاربران باید از دانلود برنامه‌ها از طریق لینک‌های ارسالی خودداری کنند.