اخبار روز

هارمونی پیشنهاد کرد برای جبران خسارت قربانیان هک میلیاردها ارز دیجیتال وان ضرب کند

هارمونی پیشنهاد کرد برای جبران خسارت قربانیان هک میلیاردها ارز دیجیتال وان ضرب کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

این گروه پیشنهاد یک هاردفورک برای ضرب میلیاردها توکن جدید هارمونی به‌نام ارز دیجیتال وان (ONE) را مطرح می‌کند. این پیشنهاد بخشی از طرح بازپرداخت به قربانیان هک پل هارمونی در ماه گذشته خواهد بود. هارمونی یک بلاکچین اثبات سهام (PoS) است که خود را به‌عنوان جایگزین سریع‌تر و ارزان‌تر اتریوم معرفی می‌کند. ارز دیجیتال ONE به‌عنوان دارایی اصلی هارمونی برای پرداخت هزینه تراکنش در شبکه استفاده می‌شود.

در ماه ژوئن، یک هکر ارز دیجیتال مبلغی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار قفل‌شده بین پل هورایزن هارمونی و زنجیره اتریوم را به سرقت برد. مالباختگان این هک از آن زمان درخواست بازپرداخت کرده‌اند. هارمونی نیز پیشنهاد می‌کند که باید شبکه هارمونی را به‌وسیله یک هاردفورک جدا کند تا منبع جدیدی برای شروع فرآیند بازپرداخت ایجاد شود. این پیشنهاد به هاردفورک بلاکچین هارمونی نیاز دارد زیرا عرضه کلی ارز دیجیتال ONE را افزایش می‌دهد.

هارمونی به کاربران خود دو گزینه می‌دهد تا تصمیم بگیرند چه مقدار توکن ضرب شود. اولین گزینه، ضرب ۲.۴۸ میلیارد ارز دیجیتال وان به ارز ۴۶.۹ میلیون دلار است که برای پرداخت غرامت ۵۰ درصدی به قربانیان کافی خواهد بود. انتخاب دوم ضرب ۴.۹۷ میلیارد وان به ارزش ۹۹ میلیون دلار است تا ضرر قربانیان هک به‌طور کامل جبران شود.

هارمونی بازپرداخت طلب کاربران از بودجه خزانه‌داری را عاقلانه نمی‌داند و می‌گوید این دارایی‌ها باید برای برنامه‌های رشد و حفظ اکوسیستم صرف شوند. در بیانیه این گروه آمده است: «ما تصمیم گرفتیم از خزانه بنیاد به نفع طول عمر و رفاه پروژه استفاده کنیم. زیرا بازپرداخت از خزانه مانع از توانایی بنیاد برای حمایت از رشد هارمونی و اکوسیستم آن خواهد شد.» برخی کاربران از ضرب سکه‌های جدید ناخرسند هستند و می‌گویند باعث کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال وان خواهد شد. به نظر می‌رسد مدیران هارمونی از اصول کلی اقتصاد و چاپ پول‌های تورم‌زا و کاهنده ارزش پولی درس نگرفته باشند.