اخبار روز

پل هورایزن هارمونی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار هک شد

پل هورایزن هارمونی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار هک شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.84 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

پل اصلی بلاکچین لایه ۱ بین اتریوم، زنجیره بایننس و بیت کوین مورد حمله هکری ۹ رقمی قرار گرفته است.

پل هورایزن هارمونی یک پل بلاکچین لایه ۱ است که با ۱۰۰ میلیون دلار آلتکوین، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و با اتریوم مبادله می‌شود. وقوع این هک می‌تواند نگرانی‌های مطرح‌شده در مورد استحکام دو تا از چهار مولتی سیگ ایمن‌ساز ظاهری پل را توجیه کند. هارمونی از اجماع اثبات سهام (PoS) برای این پل استفاده می‌کند.

امروز و از ساعت ۷:۰۸ صبح تا ساعت ۷:۲۶ صبح به وقت آمریکا تعداد ۱۱ تراکنش از پل هورایزن هارمونی برای توکن‌های مختلف انجام شد. از آن زمان، هکرها شروع به ارسال توکن‌ها به کیف پول دیگری برای مبادله با اتریوم در صرافی غیرمتمرکز «یونی» سواپ کردند. هکرها سپس اتریوم را به کیف پول اصلی خود ارسال نمودند.

سرقت صبح امروز در پل هورایزن هارمونی به وسیله خود گروه هارمونی شناسایی شد. گروه هارمونی می‌گوید همکاری با مقامات ملی و متخصصان قانونی برای شناسایی مجرم و بازیابی ۱۰۰ میلیون دلار وجوه دزدیده شده را آغاز کرده است.

پل هورایزن انتقال توکن بین هارمونی، شبکه اتریوم، زنجیره بایننس و بیت کوین را تسهیل می‌کند. گروه هارمونی، مجری این پل، اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که فعالیت پل فعلاً متوقف شده است. این سازمان می‌گوید که پل بیت کوین و دارایی‌های آن تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته‌اند. البته نیک وایت یکی از بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان هارمونی پاسخی به درخواست‌ها برای اظهار نظر نداده است.

هنوز به نظر نمی‌رسد که بازار به هک پل هورایزن هارمونی واکنشی نشان داده باشد. زیرا تمام سکه‌ها و توکن‌های مورد بحث نوسان قابل‌توجهی نداشته‌اند. بااین‌حال، رمز ارز وان (One) طی ۲۴ ساعت گذشته ۷.۴ درصد کاهش داشته و بیشترین سقوط آن به ۵ ساعت ابتدایی پس از هک مربوط می‌شود.

منبع: cointelegraph