اخبار روز

پرداخت ۶۰ هزار دلار بیت کوین به مجرمان دارک وب برای ربایش همسر

پرداخت ۶۰ هزار دلار بیت کوین به مجرمان دارک وب برای ربایش همسر
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.58 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

رونالد کریگ ایلگ متخصص اطفال از واشنگتن اعتراف کرد که ۶۰۰۰۰ دلار بیت کوین را به مجرمان دارک وب منتقل کرده است. وظیفه این افراد زخمی کردن همکار سابقش بوده‌است. علاوه بر این او از مجرمان خواست تا همسرش را ربوده و او را از تقاضای طلاق منصرف کنند.

دارک وب بخشی از اینترنت است که برای موتورهای جستجو قابل‌مشاهده نیست. برای دسترسی به آن به باید از یک مرورگر به نام Tor استفاده کرد. دارک وب توسط افراد برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی آنلاین، مانند فروش سلاح یا مواد مخدر استفاده می‌شود.

رونالد ایلگ در سال ۲۰۲۱، با قاتلان متعددی در دارک وب تماس گرفت. در ابتدا او ۲۰۰۰ دلار بیت کوین را به مجرمان دارک وب پرداخت کرد. سپس عکس و آدرس همکارش را در اختیار آن‌ها قرار داد.

موضوع جنایت بعدی او همسرش بود. او نزدیک به ۶۰۰۰۰ دلار بیت کوین به مجرمان دارک وب داد تا بتوانند همسرش را ربوده و به او هروئین تزریق کنند. تحت‌تأثیر این داروها، ایلگ انتظار داشت که بتواند به زندگی زناشویی شکست‌خورده خود بازگردد.

خوشبختانه اداره تحقیقات فدرال آمریکا این طرح را شناسایی کرد و کپی‌هایی از پیام‌های ایلگ با قاتل‌ها را به دست آورد.

این پرونده نشان داد که چگونه مجرمان از فضای سایبری و ارزهای دیجیتال برای پیشبرد برنامه‌های جنایی خود سوءاستفاده می‌کنند.

وزارت دادگستری حکم رونالد ایلگ را در ۸ نوامبر اعلام خواهد کرد. او احتمالاً به پنج سال زندان محکوم خواهد شد.

در اوایل ماه جاری، در یک مورد مشابه مقامات آمریکایی جسیکا اسلج را برای مدت ۱۰ سال به زندان فدرال فرستادند. او متهم به پرداخت ۱۰ هزار دلار بیت کوین به یک قاتل دارک وب برای قتل شوهرش بود.