اخبار روز

هکرهای کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده‌اند

هکرهای کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده‌اند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.63 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس گزارش‌ها، هکرهای کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال از سراسر جهان به سرقت برده‌اند.
طبق خبرها هکرهای کره شمالی در زمینه سرقت ارزهای دیجیتال یکی از بهترین‌ها در جهان هستند. زیرا این کشور پس از تشدید تحریم‌های اقتصادی در سال ۲۰۱۷ به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی، تمرکز خود را بر جرائم سایبری معطوف نموده است.
طبق بیانیه سازمان ملی اطلاعات کره جنوبی، هکرهای کره شمالی به طور خاص پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز را هدف قرار داده‌اند. همچنین آن‌ها تنها در سال جاری از طریق باج افزار و سایر تهدیدات، ۶۲۶ میلیون دلار به دست آورده‌اند. از این مبلغ، ۷۸ میلیون دلار از کاربرانی در کره جنوبی سرقت شده است.
این سازمان گفت که کره جنوبی همچنین در معرض حملات مختلف در فضای وب ۳، از جمله توکن‌های متاورس و NFT قرار گرفته است. به طوری که در نوامبر امسال ۱.۱۸ میلیون حمله توسط این کشور مسدود شد.
بر اساس گزارش‌ها، کره شمالی از ارزهای دیجیتال سرقت شده برای کمک به بودجه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود استفاده می‌کند. در ماه فوریه، گزارش سازمان ملل متحد همچنین نشان داد که برنامه‌های موشکی این کشور به شدت به درآمد حاصل از حملات سایبری وابسته است.
وزارت خزانه داری آمریکا نیز به نقش تورنادو کش در کمک به این حملات سایبری در ماه اوت اشاره کرد. به همین دلیل اخیرا دولت آمریکا، قانون ممنوعیت استفاده از تورنادو کش در این کشور را وضع نمود.
سازمان اطلاعات کره جنوبی افزود که کره شمالی تهدیدات سایبری خود را در اعتراض به تحریم‌ها افزایش داده است.
این سازمان همچنین گفت که هکرهای کره شمالی در سال آینده حملات سایبری بیشتری را برای سرقت اطلاعات محرمانه کره جنوبی انجام خواهند داد.