اخبار روز

پروتکل رن احتمالا در روزهای آینده تعطیل خواهد شد

پروتکل رن احتمالا در روزهای آینده تعطیل خواهد شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.17 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

پروتکل رن ممکن است در چند روز یا هفته آینده بسته شود، اما تیم آن دقیقا نمی‌داند چه زمانی اتفاق می‌افتد.
پروتکل رن انتقال ارزش بدون مجوز و خصوصی را بین هر بلاکچین امکان‌پذیر می‌کند. با این پروتکل کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین را در قراردادهای هوشمند قفل کرده و معادل آن را در بلاکچین اتریوم دریافت نمایند.
این پروژه پیچیده متمرکز بر بیت کوین در فوریه ۲۰۲۱ توسط شرکت تجاری آلامدا ریسرچ که اکنون سقوط کرده خریداری شد. بنابراین آلامدا زیرساخت پشت شبکه را کنترل می‌کرد و تیم تمام اطلاعات را در اختیار ندارد.
این شبکه از توکن‌های پیچیده شده از سایر بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند که مهمترین آنها renBTC است و یک نسخه توکن شده بیت کوین در بلاکچین اتریوم می‌باشد. بنابراین اگر پروتکل رن سقوط کند، این توکن‌ها لزوما ارزشی نخواهند داشت.
در نتیجه پروتکل رن به کاربران هشدار داده که قبل از خاموش شدن ناگهانی شبکه، این توکن‌ها را به زنجیره‌های مربوطه خود بازگردانند. با این حال هنوز بیش از ۱۵ میلیون دلار renBTC روی اتریوم باقی‌مانده و در خطر است.
روزسکو یکی از اعضای تیم گفت که آن‌ها وقتی شبکه تعطیل شود، به هیچ چیزی دسترسی نخواهد داشت. با این حال از نظر تئوری این پروتکل می‌تواند در آینده دوباره راه‌اندازی شود که شاید امکان یک فرآیند بازیابی را فراهم کند.
هنگامی که از او پرسیده شد آیا اپراتورهای این پروتکل می‌توانند یک راه‌اندازی مجدد دستی را انجام دهند. او پاسخ داد که به دلیل دخالت آلامدا این امکان وجود ندارد.