اخبار روز

پروفسور هاروارد: بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال خیلی عقب‌تر از برنامه هستند

پروفسور هاروارد: بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال خیلی عقب‌تر از برنامه هستند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.31 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

کنت روگوف، پروفسور اقتصاد هاروارد و اقتصاددان سابق صندوق بین‌المللی پول می‌گوید بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال خیلی عقب‌تر از برنامه حرکت می‌کنند. او افزود که مقامات ایده وجود ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را برای منحرف کردن اذهان مطرح می‌کنند.

استاد دانشگاه هاروارد در مورد انتشار دلار دیجیتال توسط آمریکا نیز اظهار داشت: «در حال حاضر انتشار CBDC توسط ایالات‌متحده هیچ فایده‌ای ندارد و باید بپرسید که چرا می‌خواهند این کار را انجام دهند. زیرا می‌توانیم کارها را در سیستم فعلی و با تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به‌پیش ببریم. فرض کنیم فدرال رزرو خیلی خوب این کار را انجام دهد و ارز دیجیتال بانک مرکزی خرده‌فروشی فوق‌العاده‌ای هم به وجود بیاورد. اما بازهم واسطه‌گری گسترده‌ای وجود خواهد داشت که ما احتمالاً آماده مقابله با آن نخواهیم بود. به نظر من هدف بانک‌های مرکزی از صدور یک CBDC به این امید است که کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال را به دست آورند.»

وقتی از روگوف پرسیده شد که چرا بانک‌های مرکزی و دولت‌ها تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را به تأخیر می‌اندازند، پاسخ داد: «به نظر می‌رسد اوضاع شبیه دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ است که سیستم مالی اختراعات هوشمندانه و جدیدی می‌کرد. سپس می‌گفت اگر می‌توانید مرا بگیرید و تنظیم کنید. من همان شور و شوق را در پیشگامان جوان ارزهای دیجیتال می‌بینم و ایده‌های بسیار زیادی دارند. اما اگر فکر می‌کنند که نمی‌توان آن‌ها را تنظیم کرد، در اشتباه هستند.»

روگوف مدت‌هاست که نظر خوبی نسبت به بیت کوین ندارد و قبلاً گفته بود که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی هرگز اجازه نمی‌دهند بیت کوین به جریان اصلی تبدیل شود. او در سال ۲۰۱۸ مدعی شد که ارزش این ارز دیجیتال پرچم‌دار به‌احتمال‌زیاد تنها ۱۰۰ دلار است. این اقتصاددان ارشد سابق صندوق بین‌المللی پول معتقد است تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال امکان پولشویی و فرار مالیاتی را از بین خواهد برد.