اخبار روز

کاخ سفید از طرحی برای مقابله با خطرات ارزهای دیجیتال رونمایی کرد

کاخ سفید از طرحی برای مقابله با خطرات ارزهای دیجیتال رونمایی کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.21 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

کاخ سفید اخیرا برنامه‌های خود را برای رسیدگی به خطرات ارزهای دیجیتال شرح داد. آن‌ها همچنین از مقامات خواستند که تلاش‌های خود را برای تنظیم این صنعت افزایش دهد.
این بیانیه با ذکر برخی از شکست‌های بزرگ در بخش ارزهای دیجیتال در سال گذشته آغاز می‌شود، از جمله فروپاشی ترا لونا که باعث موجی از ورشکستگی‌ها گردید. همچنین به سقوط صرافی FTX اشاره نمود که میلیاردها دلار ضرر را به کاربران وارد کرد.
کاخ سفید افزود که به دستور رییس‌جمهور بایدن، ما یک سال گذشته را صرف شناسایی خطرات ارزهای دیجیتال و تلاش برای کاهش آن‌ها کرده‌ایم. بنابراین کارشناسان اولین چارچوب را برای توسعه دارایی‌های دیجیتال به روشی ایمن ایجاد نمودند.
برخی از خطرات ارزهای دیجیتال شامل فقدان مقررات قابل اجرا، عدم افشای اطلاعات کافی و اقدامات ضعیف امنیت سایبری هستند. این عوامل باعث شده‌اند که کشور کره شمالی بیش از یک میلیارد دلار برای تامین بودجه برنامه موشکی تهاجمی خود از این راه سرقت کند.
علاوه‌براین، کاخ سفید از آژانس‌ها خواست تا از قدرت اجرایی خود استفاده کرده و در صورت نیاز دستورالعمل‌های جدیدی صادر نمایند. همچنین کنگره باید اختیارات تنظیم‌کننده‌ها را برای حفاظت از دارایی‌های مشتریان گسترش دهد.
کاخ سفید خاطرنشان کرد که کنگره نباید به نهادهای اصلی مانند صندوق‌های بازنشستگی اجازه ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال را بدهد. زیرا با توجه به خطرات ارزهای دیجیتال، این امر باعث افزایش ریسک‌های سیستمی می‌شود.
این مقاله که توسط مشاوران کاخ سفید نوشته شده، افزود که دولت باید از فناوری‌هایی حمایت نماید که خدمات مالی را ارزان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر می‌کنند.