اخبار روز

افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر جهان

افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر جهان
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.6 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

با پیشرفت پذیرش ارز دیجیتال، نصب دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال نیز در سراسر جهان افزایش یافته‌است.

مشابه دستگاه‌های خودپرداز سنتی، دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال درگاهی است که از طریق آن کاربران می‌توانند در یک تراکنش مالی شرکت کنند. با این تفاوت که در مدل سنتی، به کاربران امکان برداشت و واریز وجه نقد را می‌دهند. ولی در این مدل دستگاه، امکان خریدوفروش رمز ارز با استفاده از پول نقد وجود دارد.

در طول سال ۲۰۲۱، تعداد زیادی دستگاه نصب شد، زیرا کشورهای بیشتری آنها را پذیرفتند. هم اکنون، تعداد دستگاه‌ها در جهان به بالاترین حد خود یعنی بیش از ۳۹۰۰۰ تا در سطح جهان رسیده‌است.

بر اساس گزارش‌ها اکثر نصب‌ها در دو سال گذشته اتفاق افتاده است. در ۱ ژانویه ۲۰۲۰، تعداد کل دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر جهان به بیش از ۶۳۶۴ دستگاه خودپرداز رسید.

در این مدت، تعداد تولیدکنندگان خودپرداز نیز بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. اکنون بیش از ۱۵۰۰۰ تولیدکننده وجود دارد. این امر باعث کاهش هزینه استفاده از دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال شده‌است.

بیشتر نرخ رشد نصب دستگاه‌ها در ایالات متحده مشاهده می‌شود. این افزایش به دلیل پذیرش ارزهای دیجیتال در منطقه و همچنین تمایل به آزمایش فناوری جدید است. بر اساس گزارش‌ها بیش از ۸۰ درصد از تمام خودپردازهای نصب شده در سراسر جهان در ایالات متحده قرار دارند.

کشورهای دیگری از جمله کانادا، اسپانیا و السالوادور نیز دارای نرخ بالای نصب دستگاه هستند.

کشور انگلستان برخلاف کشورهای دیگر در دو سال گذشته شاهد کاهش تعداد دستگاه‌های خودپرداز بوده‌است.