اخبار روز

سرمایه گذاری گوگل در صنعت بلاکچین به میزان ۱.۵ میلیارد دلار از سپتامبر ۲۰۲۱

سرمایه گذاری گوگل در صنعت بلاکچین به میزان ۱.۵ میلیارد دلار از سپتامبر ۲۰۲۱
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.63 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

گزارش‌ها از افزایش سرمایه گذاری گوگل در صنعت بلاکچین خبر می‌دهند. بر اساس شنیده‌ها آلفابت شرکت مادر گوگل در مقایسه با سایر شرکت‌های دولتی، بیشترین سرمایه‌گذاری را در بلاکچین انجام می‌دهد. این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار بین سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری کرده‌است.

یک خبرگزاری، شرکت آلفابت را بیشترین سرمایه‌گذار در مقایسه با ۴۰ شرکت دیگر در حوزه بلاکچین و رمزارز نامید. سرمایه گذاری گوگل در صنعت بلاکچین به میزان ۱.۵ میلیارد دلار می‌باشد. گوگل برای سرمایه‌گذاری روی پلتفرم Fireblocks، شرکت بازی Web3 Dapper Labs و … تمرکز کرده‌است.

درحالی‌که سال گذشته سرمایه گذاری گوگل در صنعت بلاکچین با مبلغ ۶۰۱.۴ میلیون دلار روی ۱۷ شرکت بود. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به سلو، هلیوم، ریپل و … اشاره کرد.

مانند سرمایه گذاری گوگل در صنعت بلاکچین، ۴۰ شرکت دیگر نیز در این حوزه وارد شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها مجموع ۶ میلیارد دلار در این مدت سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. این مبلغ در مقایسه با سرمایه‌گذاری ۵۰۶ میلیون دلاری شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰ پیشرفت چشمگیری را نشان می‌دهد.

سایر سرمایه‌گذاران بزرگ شامل شرکت مدیریت دارایی بلک‌راک، شرکت بانکداری سرمایه‌گذاری مورگان استنلی و شرکت سامسونگ است. شرکت بلک‌راک ۱.۱۷ میلیارد دلار، شرکت مورگان استنلی ۱.۱۱ میلیارد دلار و شرکت سامسونگ ۹۷۹.۲ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مانند گوگل، استنلی و بلک‌راک رویکرد متمرکزتری داشته و تنها در دو تا سه شرکت سرمایه‌گذاری کردند. بااین‌حال، سامسونگ با سرمایه‌گذاری در ۱۳ شرکت مختلف فعال‌ترین بود.

داده‌ها همچنین نشان دادند که شرکت‌های ارائه‌دهنده NFT جزء محبوب‌ترین‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند. سایر سرمایه‌گذاری‌های بین شرکت‌هایی مانند BaaS، پلتفرم‌های نگهداری ارز دیجیتال و … تقسیم شده‌است.