اخبار روز

اکثر ماینرهای بیت کوین در شرایط رکود دست به فروش نمی‌زنند

اکثر ماینرهای بیت کوین در شرایط رکود دست به فروش نمی‌زنند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.92 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

هات ۸ (Hut 8) یک مرکز داده کانادا و جزء ماینرهای بیت کوین حرفه‌ای است که ذخایر خود را در این بازار بسیار دشوار نمی‌فروشد. چرا این خبر اهمیت دارد؟ چون معلوم می‌شود که قیمت بیت کوین در طولانی‌مدت رو به افزایش خواهد نهاد. درس این رکود نیز همان درس قدیمی است که می‌گوید مال‌اندوزی نشانه امید به آینده خواهد بود.

سو انیس، معاون توسعه شرکت هات ۸ در یک مصاحبه گفت: «فکر می‌کنم آخرین باری که ما بیت کوین فروختیم به اوایل ژانویه ۲۰۲۱ برمی‌گردد. آن زمان هم مقدار کمی فروختیم، زیرا نمی‌خواهیم در این سطوح قیمتی بفروشیم.» طبق آخرین آمار و ارقام، گروه ماینری هات ۸ دارای ۷۴۰۸ بیت کوین به ارزش فعلی ۱۴۶ میلیون دلار است. این شرکت ماینینگ بیت کوین حدود ۱۰ بیت کوین در روز (تقریباً ۲۰۰.۰۰۰ دلار) وارد بازار می‌کند. هات ۸ اخیراً ۳۰ میلیون دلار برای خرید یک مرکز داده هزینه کرد که برای پردازش گرافیکی و یادگیری ماشین بسیار مناسب خواهد بود. این سرمایه‌گذاری می‌تواند برای آن‌ها چیزی در حدود ۱.۶ میلیون دلار درآمد ثابت ماهانه ایجاد کند.

گرما و مصرف برق رو به افزایش است و بسیاری از ماینرها فعلاً باید تعطیل شوند. انیس می‌گوید این تعطیلی‌ها تا حدود زیادی به سخت‌افزار قدیمی مربوط است که دیگر ارزش اجرا ندارند. او می‌گوید: «ظاهراً حدود ۲۵ درصد از کل نرخ هش شبکه‌ها روی S9 اجرا می‌شود و S9 یکی از قدیمی‌ترین ماینرهای موجود در جهان است.» به نظر می‌رسد هات ۸ نسبت به ماینرهای بیت کوین عادی دید عمیق‌تری داشته باشد. هات ۸ در مراحلی سخت از مخارج سرمایه‌ای زیاد دوری کرد. اما همه نشانه‌ها حاکی از آن است که بسیاری دیگر این کار را نکردند.

هات ۸ که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، جزء ماینرهای بیت کوین است که خدمات پردازش داده دیگری را نیز ارائه می‌دهد. نام آن هم اشاره‌ای به ایستگاه رمزشکن جنگ جهانی دوم است که در آن زمان توسط آلن تورینگ ریاضیدان و پیشگام هوش مصنوعی اداره می‌شد.