اخبار روز

بانک مرکزی اروپا، CBDC ها را تنها راه‌حل تداوم سیستم پولی فعلی می‌داند

بانک مرکزی اروپا، CBDC ها را تنها راه‌حل تداوم سیستم پولی فعلی می‌داند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.52 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

بانک مرکزی اروپا به دنبال شناسایی مشکلات کاربران رمز ارزها، اجماع در مورد CBDC ها و همچنین شناسایی شکاف‌های موجود در قوانین کریپتو است. این نهاد، معرفی پول نقد دیجیتال در قالب ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را تنها راه‌حل تضمین‌کننده تداوم سیستم پولی فعلی می‌داند.

علاقه به اقتصاد پولی در ۱۵ سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته و از بحث‌های دانشگاهی فراتر رفته است. بااین‌وجود، بانک مرکزی اروپا معرفی CBDC ها را بهتر از تداوم پول فیزیکی فعلی می‌داند وگرنه اروپا اقتصادی خود را از دست خواهد داد. همچنین ارزهای دیجیتال و فناوری بزرگ بلاکچین همچنان به گسترش دایره نفوذ خود ادامه خواهد داد.

هیچ جایگزینی به‌جز نظارت برای سیستم مالی اروپا وجود ندارد که نویددهنده رفع تهدید سیستم پولی دیجیتال باشد. پول نقد نیز فقط به صورت فیزیکی در دسترس است. بنابراین از نظر ساختاری به درد عصر دیجیتال رو به رشد فعلی نمی‌خورد.

بنابراین بانک مرکزی اتحادیه اروپا بر اهمیت دستیابی بانک‌های دولتی به درک مناسبی از ارز دیجیتال بانک مرکزی تأکید می‌کند. این بانک نگرانی‌ها مبنی بر اینکه CBDC ها باعث کاهش عرضه اعتبار می‌شوند را رد می‌کند. همچنین ادعاهای مبنی بر اینکه رمز ارز بانک مرکزی می‌تواند هم برای پول فیات و هم کریپتو یک نیروی مخرب بالقوه باشد را بی‌اساس می‌داند. اما بر رفع نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی تأکید دارد و ترجیحات کاربران نهایی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را بسیار مهم تلقی می‌کند.

این دومین بار است که بانک مرکزی اروپا در ماه جاری میلادی به مسائل مربوط به کریپتو می‌پردازد و از خود علاقه نشان می‌دهد. این بانک اخیراً هم به مقایسه پتانسیل پرداخت برون‌مرزی CBDC، بیت کوین و استیبل کوین‌ها پرداخت که نتیجه مطمئناً به نفع CBDC ها بود!.