اخبار روز

بلاکچین کاردانو با ارتقا واسیل به جلو حرکت می‌کند

بلاکچین کاردانو با ارتقا واسیل به جلو حرکت می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.22 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

فرایند پنج‌روزه ارتقا واسیل از امروز آغاز شد. بنیاد کاردانو معتقد است که این کار عملکرد شبکه را بهبود خواهد بخشید. چارلز هاسکینسون یکی از بنیان‌گذاران کاردانو، آن را سخت‌ترین به‌روزرسانی از زمان راه‌اندازی پروژه در سال ۲۰۱۷ توصیف کرد.

هاردفورک زمانی اتفاق می‌افتد که کد شبکه به طور اساسی تغییر کرده و نیاز به ایجاد یک نسخه جدید و جداگانه از یک بلاکچین دارد.

به‌عنوان‌مثال، یک هاردفورک در شبکه اتریوم پس از مرج در هفته گذشته رخ داد. این تلاشی برای حفظ نسخه اثبات کار اتریوم بود که برای تایید تراکنش‌ها به استخراج‌کنندگان متکی است.

اما ارتقا واسیل از فناوری ترکیب‌کننده هاردفورک کاردانو استفاده می‌کند. همچنین Input Output توسعه‌دهنده کاردانو در توییتر گفت. ویژگی‌های جدیدی را بدون ازدست‌دادن هیچ داده‌ای از نسخه قدیمی‌تر بلاکچین معرفی می‌کند.

فردریک گرگارد مدیرعامل بنیاد کاردانو، در مصاحبه‌ای گفت که مزیت اصلی ارتقا واسیل کاهش زمان تراکنش خواهد بود.

او افزود. ارتقا واسیل قابلیت‌های قرارداد هوشمند کاردانو را از طریق ورژن دو پلوتوس افزایش می‌دهد. این اقدام به کارایی پلتفرم قراردادهای هوشمند می‌افزاید. در نهایت، هزینه‌های اجرای اسکریپت و اندازه تراکنش‌ها را کاهش داده و همچنین توان عملیاتی را بهبود می‌بخشد.

به‌عبارت‌دیگر، پس از این هاردفورک و ارتقا زبان برنامه‌نویسی پلوتوس در ۲۷ سپتامبر تکمیل می‌شود. این امر کارمزد تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد. زیرا تعداد بیشتری از آن‌ها می‌توانند در هر دسته‌ای از تراکنش‌ها داخل شبکه قرار بگیرند.

این یک پیشرفت مهم برای پروژه‌های دیفای کاردانو مانند پروتکل Indigo است.

Indigo به کاربران امکان معامله نسخه‌های مصنوعی دارایی‌ها، مانند سهام تسلا را بدون داشتن مالکیت واقعی می‌دهد. در عوض، کاربران می‌توانند iTSLA را که توسط سهام تسلا پشتیبانی می‌شود، از طریق Indigo خریداری و معامله کنند.